Fout gemaakt bij broedboosten

Vragen over problemen van mierenkolonies
Plaats reactie
Demiera
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 oktober 2020
Leeftijd: 29

Fout gemaakt bij broedboosten

Bericht door Demiera »

Ik heb een kleine lasius niger kolonie met rond de 20 werksters. Had gelezen over broedboosten dus dat ging ik proberen. Alleen heb ik geen rekening gehouden met de bruidsvluchten. De eerste poppen zijn al uitgekomen en dit zijn mannelijke mieren. Vraagt dit teveel energie van mijn kolonie? Kan ik afwachten tot ze in de buitenwereld komen en ze dan vrijlaten. Of raden jullie aan andere stappen te ondernemen? Als iemand advies heeft hoor ik het graag
Gebruikersavatar
miel
Lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 10 februari 2015
Gender:
Leeftijd: 24
Contacteer:

Re: Fout gemaakt bij broedboosten

Bericht door miel »

Voorkomen was beter geweest. Hangt er een beetje vanaf hoeveel het er zijn. Als het maar enkele zijn. laat maar zitten, zijn het er 10+ ofzo, zou ik de kolonie leegschudden in een bak met anti-uitbraak en de mannetjes handmatig verwijderen...
Als je meer wilt weten over broedboosten heb ik daar nog een tutorial over op mijn kanaal staan.
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: Fout gemaakt bij broedboosten

Bericht door emier »

allemaal weghalen, ze gaan de kolonie irriteren en ze vragen relatief veel voedsel
Demiera
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 oktober 2020
Leeftijd: 29

Re: Fout gemaakt bij broedboosten

Bericht door Demiera »

miel schreef: 04 jul 2021, 09:22 Voorkomen was beter geweest. Hangt er een beetje vanaf hoeveel het er zijn. Als het maar enkele zijn. laat maar zitten, zijn het er 10+ ofzo, zou ik de kolonie leegschudden in een bak met anti-uitbraak en de mannetjes handmatig verwijderen...
Als je meer wilt weten over broedboosten heb ik daar nog een tutorial over op mijn kanaal staan.

Het zij er 8 die ik heb toegevoegd.
Ik ga gelijk op je kanaal kijken! Bedankt voor de info
Plaats reactie