Ander beestje

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
Axelled
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 juli 2021
Gender:

Ander beestje

Bericht door Axelled »

Hi,
Ik heb enkele vragen in verband met het houden van een sprinkhaan (met name de spiny flower mantis of Pseudocreobotra wahlbergi) 8-)
Ik vind niet zoveel info of forums online :/ en zou graag weten of iemand ervaring heeft?

De sprinkhaan zou in een omgeving van ongv 25 graden moeten leven. Kan ik die temperatuur bekomen & behouden door het leggen van een warmtemat in een glazen kooi (gerbilkooi geweest werkt ook goed voor insecten)?
De kooi& soort sprinkhaan vind je hieronder :)

Heeft iemand nog tips/waarschuwingen?

Alvast bedanktttt xoxoxox
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Roelants
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 april 2019

Re: Ander beestje

Bericht door Roelants »

Hoi Axelled,
Toevallig heb ik wat ervaring met bidsprinkhanen, dus ik hoop dat ik kan helpen :D .
De temperatuur kan je prima behouden met een warmtematje. Deze zou ik onder het terrarium leggen en S’nachts mag deze helemaal uit zolang de kamertemperatuur rond de 18 graden is.
Verder heb je geen heel groot verblijf nodig voor deze soort omdat ze zelf ook niet erg groot worden, maar je moet het wel erg schoon houden omdat ze erg gevoelig zijn voor infecties.
Kolonies die ik heb:
Pheidole Pallidula ~200w
Messor Barbarus ~200w
Camponotus Nicobarensis ~30w
Axelled
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 juli 2021
Gender:

Re: Ander beestje

Bericht door Axelled »

Dankuwel voor uw reactie!
Zou mijn hok dan ‘te groot’ zijn? Kostte €100 en dacht dat dit wel geschikt was aangezien ze in het wild wat meer plaats hebben ;) het is zo’n 60 op 40 cm (de hoogte weet ik nu niet meteen zal ook zo’n 40 cm zijn)
:)
Roelants
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 april 2019

Re: Ander beestje

Bericht door Roelants »

Dat is inderdaad een erg grote bak maar dat zou geen probleem moeten zijn. Omdat deze soort niet zo groot wordt hebben ze maar een klein verblijf nodig, maar dat betekend niet dat ze niet in een grote bak kunnen.
Misschien is het alleen wat lastig om hun eten te vinden omdat dit levend gevoerd moet worden en het kan dus door de hele bak lopen.
Maar als je ziet dat ze niet genoeg zelf kan vangen kun je altijd met de pincet een insect aanbieden of dicht bij haar zetten.
Kolonies die ik heb:
Pheidole Pallidula ~200w
Messor Barbarus ~200w
Camponotus Nicobarensis ~30w
Plaats reactie