Formicarium setup

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
Paajnac
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 juli 2021

Formicarium setup

Bericht door Paajnac »

Hallo iedereen!

Vorige week heeft mijn dochter voor haar verjaardag van iemand een mierenboerderij met gel gekregen. Sinds zij dit heeft ben ik voor mijzelf ook onderzoek gaan doen naar mieren omdat ik het stiekem steeds interessanter ben gaan vinden wil ik nu ook zelf een klein formicarium wil gaan maken. Alleen vraag ik mij af of het ook alleen daar bij kan blijven, zonder allemaal extra bakken aan de zijkant. Zelf zat ik te denken om te starten met de lasius niger, maar twijfel ook daar of ik een onderkant van gips ga maken of wat lichter zand (zodat je ze nog wel goed kan zien).
Ik probeer steeds meer kennis op te doen. Maar voor nu ben ik nog echt een leek.
Ik hoor het graag van jullie.
cas139
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 juni 2021

Re: Formicarium setup

Bericht door cas139 »

je moet sowieso beginnen met een queen die eitjes legt etc. je kan ook een kleine kolonie kopen dan heeft deze een testube met outworld nodig tot +-100w daarna moet je er pas een heel formicarium aan hangen
Paajnac
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 juli 2021

Re: Formicarium setup

Bericht door Paajnac »

Cas, bedankt voor je antwoord.
Wanneer ik een kolonie koop kan ik de testtube toch ook gewoon wegleggen in het formicarium?
Of kan de Queen al gelijk er in?
Wat bedoel je trouwens met "+-100w"? Sorry ik ben echt een beginneling.
Hoe zit het met het bevochtigen? Ik lees er hier en daar wat over. Dit is, neem ik aan, noodzakelijk?
cas139
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 juni 2021

Re: Formicarium setup

Bericht door cas139 »

je wet we in een testtube gevuld met water daar zit de koningin in tot haar werksters ongeveer 100 tellen in detussen tijd kan deze testtube aan een outworld hangen of in een outworld liggen waar ze voedsel verzamelen,... daarna geef je ze een formicarium, maar je kan hier veel meer over terug vinden op youtube of internet
cas139
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 juni 2021

Re: Formicarium setup

Bericht door cas139 »

bijvoorbeeld hier:
Plaats reactie