Een poging wagen...niet geheel nieuw

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
Arnhem1
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 april 2018
Gender:

Een poging wagen...niet geheel nieuw

Bericht door Arnhem1 »

Hallo,
Nieuw hier, maar in een ver verleden een mierenvolkje gehad. Daarnaast veel huisdieren, veelal exoten. We zijn wel wat gewend hier in huis dus.
Na een aantal malen op facebook wat "gemier" voorbij zien komen....tja gaat het weer kriebelen.
Ideetje in mijn hoofd, werd een plan...en nu dus werk in uitvoering. Eerst veel lezen, evt vragen en de bak uitzoeken. Vroeger een gipsnest gehad(heb hem nog steeds trouwens), maar wil het dit keer anders gaan aanpakken. Met mijn reptielen altijd gegaan voor groot en natuurlijk. Dit wil ik voor de mieren ook gaan maken.
Mijn vraag voor nu is eigenlijk, welke soort kan het beste in een open en natuurlijk ingerichte bak?
Las over soorten die niet springen, sommige die niet van water houden. Het verblijf word geplaats in een open "aquarium" die alleen dienst zal doen als barriere tegen ontsnappen. Ze zitten dus op een prive-eiland, hoe mooi wil je het hebben als mier?
Voeding of verwarming van een soort is geen probleem.
Belangrijk voor nu...welke soort is geschikt en zal zich er thuis kunnen gaan voelen.
Alvast bedankt...zal het proces en de bouw op foto zetten en het evt delen als er behoefte aan is.
Met vriendelijke groet, Donny
Proud Owner of Pheidole Island
Gebruikersavatar
RicardoR
Lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 10 juni 2016
Locatie: Spijkenisse
Gender:
Leeftijd: 29
Contacteer:

Re: Een poging wagen...niet geheel nieuw

Bericht door RicardoR »

Donny, wat leuk dat je weer wilt beginnen!
Hexednl
Lid
Berichten: 1076
Lid geworden op: 02 juni 2017
Locatie: Veenendaal
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Een poging wagen...niet geheel nieuw

Bericht door Hexednl »

Je zal dus een soort moeten kiezen die zichzelf niet verdrinkt in water en die geen winterrust nodig heeft. Dus een exoot, tijdje terug heeft die van antscanada ook zoiets gemaakt met polyrhachis divers (of hoe het het ook schrijft) de valse wevermier. Misschien Is dat wat voor je?
8-)
Arnhem1
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 april 2018
Gender:

Re: Een poging wagen...niet geheel nieuw

Bericht door Arnhem1 »

Via via op dat kanaal gekomen. Zag de rivier voorbij komen. Helemaal niet verkeerd.
Ik zal een ferplast jamaica gebruiken, waar een kleinere bak in komt. Rondom dus water en evt nog een rand anti-uitbraak.
De soorten ben ik aan het bekijken. De messor in het verleden gehad, dus zat aan een andere soort te denken.
Neig naar een kleine soort, die superactief zijn.
Zal eens naar die wevers gaan kijken. In tegenstelling tot vroeger is er nu van alles te koop.
Genoeg te ontdekken en te herontdekken voorlopig.
Mocht iemand nog een suggestie hebben...
Afbeelding
Proud Owner of Pheidole Island
Plaats reactie