Messor barbarus (koen)

Alle Messor kolonies van de leden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Koenkaan
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 juli 2017
Locatie: Heiloo NH
Gender:

Messor barbarus (koen)

Bericht door Koenkaan »

Hallo iedereen,

Ik heb sinds vorig jaar een M. Barbarus kolonie, deze heb ik besteld bij anthouse.es. Toen ze aankwamen waren ze met ongeveer 15 werksters, ik heb ze toen in het reageerbuisje gelaten en aan een buitenwereld vastgemaakt. Ik heb ze zo een aantal maanden laten staan, alleen groeide het aantal mieren niet. Ik denk omdat ik te nieuwsgierig was en heel vaak wilde kijken :roll: . Ik ben van plan om de komende weken zo weinig mogelijk te kijken. Nu heb ik aan de buitenwereld een klein ytong nest aangesloten. Ik hoop dat ze hierin verhuizen of een zaden opslag van maken. Ik geef ze om de aantal dagen een insect, ik heb een buisje suikerwater en water neergelegd en ik heb een constante vooraad zaden voor ze klaarliggen.
Hieronder wat foto’s.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
L. Niger 70 werksters blog
M. Barbarus 40 werksters blog
Gebruikersavatar
Koenkaan
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 juli 2017
Locatie: Heiloo NH
Gender:

Re: Messor barbarus (koen)

Bericht door Koenkaan »

Vragen en of opmerkingen mogen
hier
Laatst gewijzigd door Koenkaan op 17 jun 2018, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
L. Niger 70 werksters blog
M. Barbarus 40 werksters blog
Gebruikersavatar
Koenkaan
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 juli 2017
Locatie: Heiloo NH
Gender:

Re: Messor barbarus (koen)

Bericht door Koenkaan »

Hallo iedereen
Ik ben bezig met mijn setup opnieuw in te richten. Daarom heb ik mijn kolonies in een donkere kast gelegd. Toen ik keek bij mijn messor Barbarus zag ik de koningin in de buitenwereld water drinken. Dit vond ik vrij apart omdat de koningin nooit buiten komt. Ik heb snel wat foto's gemaakt. Hierna ging de koningin weer het reageerbuisje in. Ik zag dat hun water reservoir op raakte. Daarom heb ik nog een extra bedekt reageerbuisje met water in de buitenwereld gelegd. Ik hoop dat ze hierin gaan verhuizen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
L. Niger 70 werksters blog
M. Barbarus 40 werksters blog
Plaats reactie