koningin legt geen eitjes meer

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ifdip
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 juli 2018
Gender:

koningin legt geen eitjes meer

Bericht door Ifdip »

ik wist niet dat ik mijn kolonie suikerwater moet geven en nu leeft alleen de koningin nog.ze is wel heel dun en legt geen eitjes meer. kan mijn Koningin nog eitjes leggen of niet?
IMG_0788.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Paarsemier
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 juni 2017
Gender:
Leeftijd: 21

Re: koningin legt geen eitjes meer

Bericht door Paarsemier »

In thoerie zou ze een nieuwe kolonie kunnen stichten. De kans dat dat lukt is echter zeer klein omdat de gyne haar voedselreserves heeft opgemaakt toen ze de kolonie stichtte. Je kan haar een fruitvliegje en wat honing of suikerwater geven in de hoop dat ze daarmee een nieuwe kolonie kan beginnen. De kans op succes is wel 10x groter als je gewoon een nieuwe gyne van de straat plukt. Er lopen er genoeg rond nu ;)
1x Messor barbarus
2x Lasius niger
1x Temnothorax sp.
Gebruikersavatar
Ifdip
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 juli 2018
Gender:

Re: koningin legt geen eitjes meer

Bericht door Ifdip »

bedankt voor je antwoord. ik denk dat ik haar elke dag wat voedsel geef en wacht tot mijn koninginnen eitjes gelegd hebben en als ze dan geen eitjes heeft gelegd vervang ik haar. moet je de fruitvliegjes eerst uit elkaar halen voordat je het aan de koningin geeft?
Gebruikersavatar
Paarsemier
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 juni 2017
Gender:
Leeftijd: 21

Re: koningin legt geen eitjes meer

Bericht door Paarsemier »

Ifdip schreef:bedankt voor je antwoord. ik denk dat ik haar elke dag wat voedsel geef en wacht tot mijn koninginnen eitjes gelegd hebben en als ze dan geen eitjes heeft gelegd vervang ik haar. moet je de fruitvliegjes eerst uit elkaar halen voordat je het aan de koningin geeft?
Je kan de fruitvliegjes gewoon heel geven.
1x Messor barbarus
2x Lasius niger
1x Temnothorax sp.
Plaats reactie