W.I.P. Eerste formicarium (Ytong)

Vragen en info over kunstmatige nesten
Plaats reactie
Arden
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 maart 2018
Locatie: België

W.I.P. Eerste formicarium (Ytong)

Bericht door Arden »

Gisteren begonnen met de bouw van mijn eerste formicarium. Had nog een oud terrarium liggen dat ik gebruikt heb en ben dan voor een appartement-stijl formicarium in ytong gegaan.

Bouw ging vrij vlot, alleen was het aanbrengen van de siliconen een nachtmerrie. Wel veel bijgeleerd voor de volgende keer.

Hetgeen dat nu nog moet gebeuren is het aanbrengen van wat plaaster langs de bovenste rand, en dan een laagje zand en alles wat verfraaien met steentjes, takje, wat mos, etc...


https://i.imgur.com/nJZATqR.jpg
MierenPlaats
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 december 2017
Gender:

Re: W.I.P. Eerste formicarium (Ytong)

Bericht door MierenPlaats »

Arden schreef:Gisteren begonnen met de bouw van mijn eerste formicarium. Had nog een oud terrarium liggen dat ik gebruikt heb en ben dan voor een appartement-stijl formicarium in ytong gegaan.

Bouw ging vrij vlot, alleen was het aanbrengen van de siliconen een nachtmerrie. Wel veel bijgeleerd voor de volgende keer.

Hetgeen dat nu nog moet gebeuren is het aanbrengen van wat plaaster langs de bovenste rand, en dan een laagje zand en alles wat verfraaien met steentjes, takje, wat mos, etc...


https://i.imgur.com/nJZATqR.jpg
Mag ik vragen waarom het aanbrengen van de siliconen zo slecht ging? Ik moet dit binnenkort namelijk ook gaan doen. :?
Arden
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 maart 2018
Locatie: België

Re: W.I.P. Eerste formicarium (Ytong)

Bericht door Arden »

Vooral omdat ik zelf zo onervaren ben met het aanbrengen van siliconen. Het zorgde voor een aantal "oopsies" die ik dan weer mocht opkuisen.


Had het nadien gezien ook netter kunnen doen in het algemeen, nu zit de silicone bijna overal.
Calvinier
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 19 september 2016
Locatie: Wieringerwerf
Gender:
Leeftijd: 32

Re: W.I.P. Eerste formicarium (Ytong)

Bericht door Calvinier »

Lekker bezig!

Ik hoop dat je als je klaar bent deze plaatst in het show je formiciarium topic! :D
RickMarsman
Lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 juli 2018
Gender:
Leeftijd: 32

Re: W.I.P. Eerste formicarium (Ytong)

Bericht door RickMarsman »

Kitten met siliconen kan je netjes afwerken door bijvoorbeeld een beetje afwasmiddel in een waterspuit met water te mengen, als je dat op je kitnaad spuit kan je het makkelijk weg vegen met je vingen en afsmeren op bijvoorbeeld keukenrol
1x Messor barbarus
1x Lasius grandis
1x Pheidole pallidula
1x Odontomachus monticola
1x Goniomma hispanicum
1x Camponotus barbaricus
1x Camponotus turkestanus
2x Odontoponera transversa
1x Iridomyrmex purpureus
Plaats reactie