Lasius niger

Alle Lasius kolonies van de leden
Plaats reactie
Ruud20
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 april 2018

Lasius niger

Bericht door Ruud20 »

goede Morgen/Middag/Avond ik wil het hier graag hebben over mijn lasius niger. ik heb drie reageerbuis in 1 reageerbuis zit 1 lasius niger en de 2e 2 koninginnen en in de derde 3e 3 koninginne. ik had ze buiten gevangen en in een klein bakje gedaan en toen ging ik ze in een reageerbuisje doen. ik liet ze een week met rust en toen ging ik kijken en ze hadden allemaal kleine eitjes en en ze hebben elkaar geacepteerd en ze deden elkaar geen pijn want in het echt zouden ze elkaar afmaken maar in de reageerbuisjes deden ze dat niet en daar was ik heel blij mee. en ze zijn heel rustig en als ik kijk dan hebben ze wel een klein beetje stress.

maar ik hou jullie op de hoohte waneer de eerste werksters zijn
1X Pheidole noda
1X Lasius Niger
1X Lasius flavus
MiekeRoth
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 april 2017
Contacteer:

Re: Lasius niger

Bericht door MiekeRoth »

Kun je in de blogcommentaren een onderwerp hiervoor aanmaken zodat we op de juiste manier kunnen reageren ipv je blog “vervuilen”?
In ieder geval: de eerste tijd zullen ze elkaar niks doen, maar zodra er werksters zijn zal er gevochten worden tot er uiteindelijk maar 1 koningin overblijft. Bij Lasius niger heb ik eigenlijk nog niet gelezen dat ze blijvend met meerdere koninginnen kunnen zijn.
16 L. niger
1 L. flavus (50 wrkst)
1 F. fusca (35 wrkst)
1 Temnothorax sp. (+/- 100 wrkst)
1 M. rubra (3 gynes, 50+ wrkst)
1 P. pallidula (10+ wrkst)
1 C. barbaricus (4 wrkst)
3 Tetrammorium sp. (beginnend, doen het goed)
Plaats reactie