Hoi

Voorstelling van de leden
Plaats reactie
BartR
Berichten: 563
Lid geworden op: 31 juli 2018

Hoi

Bericht door BartR »

Hoi,

Ik ben Bart, 34 jaar.

Vroeger als klein Bartje was ik altijd gefascineerd door de bladsnijdermieren die door de glazen buizen van het oude insectenhuis van Artis (bij de zeeleeuwen) liepen. Maar ja een dierentuin is een dierentuin, en niet je eigen slaapkamer. Ik heb dus nooit geweten dat dit geweldige spektakel ook thuis bewonderd kon worden.

Goed, bijna 30 jaar later liet ik bij mijn nieuwe huis de tuinen doen en trof gigantisch veel mierennesten aan. Vervelend met nieuw duur tegelwerk. Toen ik op een ochtend wakker werd trof ik echter wat bijzonders aan. Omdat we de tegels nog aan het invegen waren, lag er veel zand. Eerst dacht ik door een groot deel van de tuin slakkensporen te zien, maar toen i beter keek zag ik dat het wegen waren. Niet zomaar wegen, maar het was er ochtendspits! Door de hele tuin liepen rijen met mieren (waarschijnlijk vloekend omdat er tegels op hun huis lagen). Toen pas dacht ik weer aan Artis.

Toevallig kwam ik een aantal dagen later bij de Action een mierenboerderij tegen. Prulletje natuurlijk, maar omdat mijn kinderen (3 en 4) ook inmiddels de mieren hadden ontdekt dacht ik leuk om ze wat beter te laten zien. Wij met z'n drieën een hele dag in de tuin met theelepeltjes mieren gevangen en in de boerderij gedaan. Zij waren na 5 minuten al weer afgeleid en zagen zo gelukkig niet hoe de meeste mieren vrolijk door de luchtgaten weer naar buiten liepen.

Ik dacht dat kan beter. Toen pas ontdekte ik online deze wereld en kwam op het forum terecht. Na veel lezen en vragen (bedankt voor jullie geduld en info) gaat het morgen gebeuren. Dan komt mijn Formica fusca koningin met werksters en broed binnen. Ook gelijk maar uitbreidingen en basisbenodigdheden aangeschaft en wat fruitvliegenvallen in huis gezet.

Ik ben zeer enthousiast maar vooral benieuwd naar deze wondere wereld!
1x Polyrhachis dives - 1q 20W Blog
1 x Formica fusca 1Q 6W - Blog
1 x Lasius flavus 1Q - Blog
1 x Camponotus cruentatus 1Q - Blog
Gebruikersavatar
Blue
Lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 26 juli 2015
Gender:
Leeftijd: 22

Re: Hoi

Bericht door Blue »

Mooi verhaal! Welkom op het forum Bart!
Gebruikersavatar
mrMojo
Lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 januari 2018
Locatie: Nijlen, provincie Antwerpen, België
Gender:
Leeftijd: 53

Re: Hoi

Bericht door mrMojo »

Dag Bart, welkom op het forum.
EPPIE57
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 augustus 2018
Gender:
Leeftijd: 99

Re: Hoi

Bericht door EPPIE57 »

Welkom Bart, Heb ook sinds een week of 4 een heel kleine kolonie Oogstmieren, nog in het buisje, verbonden met een kleine arena en doosje. Het gipsnest ligt ook nog in de verpakking te wachten tot de tijd rijp is om het te koppelen aan het reageerbuisje.
Gelukkig hebben deze leden allemaal één ding gemeen.....GEDULD...
Gebruikersavatar
Yvon
Lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 januari 2018
Locatie: N-Limburg
Gender:
Leeftijd: 44

Re: Hoi

Bericht door Yvon »

Welkom Bart!
Plaats reactie