Buitenwereld en ytong nest

Vragen en info over kunstmatige nesten
Plaats reactie
NedskeMier
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 08 april 2018
Gender:
Leeftijd: 20

Buitenwereld en ytong nest

Bericht door NedskeMier »

Hi mierenmates,
Ik wil graag voor mijn zelf gevangen lasius niger een nest van ytong en buitenwereld maken. Ik heb daarvoor vanalles nodig zoals een blok ytong, plexiglas, een bakje als buitenwereld en slangetjes om alles aan elkaar aan te sluiten. Ik heb nog nooit een nest of buitenwereld gemaakt heb wel al heel wat youtube videos gezien. Maar wie kan mij tips en tricks geven om alles zo goedkoop (zonder verzendkosten het liefst) te verkrijgen en om het nest zo praktisch mogelijk te maken?

Ik hoop wat tips en tricks te ontvangen alvast bedankt! :D
Momenteel geen kolonie, ik heb een Messor Barbarus kolonie gehad.
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Buitenwereld en ytong nest

Bericht door Floris »

Een buizennest is het goedkoopste.
Ytong is helemaal niet duur, en een plastic ruitje haal je uit een goedkoop fotolijstje. Een omgekeerd plastic bakje zonder bodem dient dan als buitenwereld. Dat moet allemaal lukken voor minder dan tien euro.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
NedskeMier
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 08 april 2018
Gender:
Leeftijd: 20

Re: Buitenwereld en ytong nest

Bericht door NedskeMier »

Floris schreef:Een buizennest is het goedkoopste.
Ytong is helemaal niet duur, en een plastic ruitje haal je uit een goedkoop fotolijstje. Een omgekeerd plastic bakje zonder bodem dient dan als buitenwereld. Dat moet allemaal lukken voor minder dan tien euro.

Oh dan zit dat dik in budget dan kan ik in plaats van zo'n fotolijst glaasje een plexiglas plaat pakkken.
Momenteel geen kolonie, ik heb een Messor Barbarus kolonie gehad.
Maliplay
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mei 2018
Gender:

Re: Buitenwereld en ytong nest

Bericht door Maliplay »

Floris schreef:Een buizennest is het goedkoopste.
Ytong is helemaal niet duur, en een plastic ruitje haal je uit een goedkoop fotolijstje. Een omgekeerd plastic bakje zonder bodem dient dan als buitenwereld. Dat moet allemaal lukken voor minder dan tien euro.

Omgekeerd plastic bakje zonder bodem?? Wat bedoel je daar precies mee?
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Buitenwereld en ytong nest

Bericht door Floris »

Zie halverwege mijn bericht over een horizontaal formicarium van Ytong.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Plaats reactie