Myrmica rubra(aaron)

Alle Myrmica kolonies van de leden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
aaron
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 april 2009
Locatie: Dendermonde
Gender:
Leeftijd: 29

Myrmica rubra(aaron)

Bericht door aaron »

Deze blog zal gaan over mijn Myrmica rubra kolonie(ik schat een 50-100 aantal mieren en 2gynes).Deze kolonie ben ik bekomen dankzij mijn buurvrouw die via mijn moeder teweten was gekomen dat ik mieren had.Ze zei als ge er iets mee kunt doen dan mag je ze houden want ik ga ze toch dooddoen.Dus ben ik beginnen graven met succes als gevolg.
Ze zitten nu in een plastiek bakje waar een proefbuisje is op aangesloten,ik heb ze wat honingdauwsurrogaat gegeven en wat suikerwater.Straks geef ik ze een krekeltje.En morgen sluit ik het bakje op een y-tong aan en geef ik ze een buitenwereld(het bakje waar ze nu inzitten is echt vuil en er ligt overal talk op de grond).Hopelijk zitten ze morgen in het proefbuisje want dat zal alles wat makkelijker maken.
tips,vragen,opmerkingen
Mensen die geen vlieg kwaad doen zijn gewoon niet snel genoeg.
Gebruikersavatar
aaron
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 april 2009
Locatie: Dendermonde
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Myrmica rubra (aaron)

Bericht door aaron »

Vandaag vond een mier het interessant om mijn bureau te verkennen en zat al bijna bij mijn Lasius niger.Ze eten goed maar ik heb ze nog niet zien drinken :'(, hopelijk verbetert dat.
Mensen die geen vlieg kwaad doen zijn gewoon niet snel genoeg.
Gebruikersavatar
aaron
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 april 2009
Locatie: Dendermonde
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Myrmica rubra (aaron)

Bericht door aaron »

Toen ik thuiskwam zat er een mier in het waterreservoir van mijn y-tong.Na grondig zoeken heb ik de oorzaak gevonden en zal ik er een manier op vinden om dit gaatje te dichten.Voor de rest zitten de mieren in het verbindingsstuk van buitenwereld- y-tong(dit is immers afgedekt).Ik hoop dat ze binnenkort zullen verhuizen want daar is geen watervoorziening of dergelijke.Ik ga ze vandaag nog wat sprinkhaantjes geven.
Mensen die geen vlieg kwaad doen zijn gewoon niet snel genoeg.
Gebruikersavatar
aaron
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 april 2009
Locatie: Dendermonde
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Myrmica rubra (aaron)

Bericht door aaron »

Vandaag is er eindelijk wat broed:een grote hoop eitjes.Ze eten de krekeltjes op maar ik heb ze nog niet zien drinken :(.
Mensen die geen vlieg kwaad doen zijn gewoon niet snel genoeg.
Gebruikersavatar
aaron
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 april 2009
Locatie: Dendermonde
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Myrmica rubra (aaron)

Bericht door aaron »

Alles gaat prima met de miertjes.Krekeltjes eten ze graag alhoewel ze de krekels niet binnenslepen of dergerlijke.
Hier even een poging tot macro/close-up.Nog wat oefenen en dan zal het wel beteren.Ik weet het de kop is niet duidelijk,volgende keer beter!

Afbeelding
Mensen die geen vlieg kwaad doen zijn gewoon niet snel genoeg.
Gebruikersavatar
aaron
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 april 2009
Locatie: Dendermonde
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Myrmica rubra (aaron)

Bericht door aaron »

Sinds enkele dagen zitten er speciale poppen in mijn buisje,3grote poppen met ogen.Ze hebben de vorm van een koningin.
Mensen die geen vlieg kwaad doen zijn gewoon niet snel genoeg.
Plaats reactie