Pissenbedden en springstaartjes

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
Cris
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 juli 2018
Gender:

Pissenbedden en springstaartjes

Bericht door Cris »

Ik had 2 vragen, kunnen mieren en pissenbedden samen leven en waar kan ik buiten of op een site springstaartjes vinden.
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: Pissenbedden en springstaartjes

Bericht door emier »

Kleine kolonies kunnen in een natuurlijke set-up samenleven met mieren. Ik weet niet of je springstaartjes buiten kan vinden maar je kan ze wel kopen bij insectonline.
Gebruikersavatar
Westdijk
Lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 24 december 2012
Locatie: Dichtbij de A-27
Gender:
Leeftijd: 47
Contacteer:

Re: Pissenbedden en springstaartjes

Bericht door Westdijk »

Een reactie op de eerste vraag. Er is een mierenpissebed (Platyarthrus hoffmannseggi )die samenleeft met in ieder geval de Lasius niger. Misschien nog met meerdere soorten mieren, maar dat is mij onbekend.
Voor de andere soorten pissebedden die je in de kelder, andere vochtige locaties of buiten tegen komt leken mijn eigen mieren weinig interesse te tonen en nadien heb ik ze ook nooit meer als voeding aangeboden. Ik heb de pissebedden dan ook al na een dag verwijderd en weer uitgezet omdat ik geen afvalopruimers in de buitenwereld nodig had en ik de pissebedden geen geschikte leefomgeving kon aanbieden, dus aan mijn persoonlijke ervaring heb je niets.
Cris
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 juli 2018
Gender:

Re: Pissenbedden en springstaartjes

Bericht door Cris »

Ik heb er nu een stuk of 5 pissenbedden in en tot nu gaat het goed zie geen meer schimmel meer.
Plaats reactie