even voorstellen

Voorstelling van de leden
Plaats reactie
Toansky6
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 oktober 2018
Locatie: Maastricht
Gender:
Leeftijd: 57

even voorstellen

Bericht door Toansky6 »

Hallo
Mijn naam is Johan en ik ben een tijdje geleden lid geworden van dit forum.
Afgelopen zomer heb ik een aantal mierenkoninginnen gevangen en ben toen als een gek gaan speuren op het internet om te zien wat er allemaal bij komt kijken om deze leuke beestjes tot een kolonie te laten uitgroeien.En om uit te zoeken wat voor soort mier het was. Het bleek om de soort Lasius niger te gaan, makkelijke soort om mee te beginnen en dat blijkt want ze zijn uitgegroeid tot vier nesten met ongeveer 60 werksters met nieuwe eieren, larven en poppen.
Fantastisch leuk om dit te zien gebeuren. Ik ben dan ook helemaal enthousiast geworden en mijn gezin verklaart me voor gek en kijken me wat meewarig aan als ik weer over mijn mieren begin. ;)
Ik heb heel veel geleerd van dit forum, veel nuttige tips gelezen en vooral de caresheets vind ik erg informatief en mogen wat mij betreft uitgebreid worden voor iedere soort.
groetjes, johan
Hexednl
Lid
Berichten: 1076
Lid geworden op: 02 juni 2017
Locatie: Veenendaal
Gender:
Leeftijd: 35

Re: even voorstellen

Bericht door Hexednl »

Welkom op het forum!
8-)
Gebruikersavatar
mrMojo
Lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 januari 2018
Locatie: Nijlen, provincie Antwerpen, België
Gender:
Leeftijd: 53

Re: even voorstellen

Bericht door mrMojo »

Dag Johan, welkom op het forum.
EPPIE57
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 augustus 2018
Gender:
Leeftijd: 99

Re: even voorstellen

Bericht door EPPIE57 »

Welkom Johan op dit forum.
Iedereen vindt het maar een raar idee, een stel mieren als huisdier.
Het bezoek kijkt hier een beetje met een frons naar die (afgedekte) reageerbuisjes met buitenverblijf maar als ik vertel dat mijn kleinzoon van 4 het helemaal geweldig vind, dan veranderd die frons in een glimlach.....dus wie is er gek ???
Fijn, iemand uit de regio ( ik kom uit Valkenburg ).
Plaats reactie