Iemand ervaring met deze formicarium?

Vragen en info over kunstmatige nesten
Plaats reactie
DylanComa
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 december 2018
Gender:

Iemand ervaring met deze formicarium?

Bericht door DylanComa »

Hallo,

Ik wil gaan beginnen met het kweken van mieren. Ik heb zojuist de startersset besteld bij Mierenboerderij.nl en een formicarium via de webshop van Aliexpress.
Ik wil een Lasius niger kolonie gaan stichten en deze formicarium leek mij wel geschikt, al heb ik er niet veel verstand van.
Hoe zou ik dit formicarium kunnen verduisteren? Ik dacht eraan om alleen het nest gedeelte te verduisteren met rode folie, zou dit helpen of moet ik de gehele formicarium in het donker zetten? Ik heb een foto van het formicarium toegevoegd, heeft iemand hier ervaring mee of ideeën wat ik ermee kan doen?
Red-Ant-Farm-Science-Educational-Formicarium-Ant-Nest-Villa-Gift-Natural-Adventure-House-Insects-Ants-Breeding.jpg
Groetjes,
Dylan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
EPPIE57
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 augustus 2018
Gender:
Leeftijd: 99

Re: Iemand ervaring met deze formicarium?

Bericht door EPPIE57 »

Hallo DylanComa, ik heb zoiets soortgelijks besteld bij Ali, je krijgt een stapel plexi-glaasjes en een zakje elastiekjes zonder beschrijving en na de boel 50x veranderd te hebben had ik eindelijk alles op z'n plek.
Het zal wel functioneren maar vond het niet mijn ding, staat nu te pronken in de kamer van mijn kleinzoon.
Gebruikersavatar
jeffrey432
Lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 06 juni 2009
Locatie: Emmen
Gender:
Leeftijd: 30

Re: Iemand ervaring met deze formicarium?

Bericht door jeffrey432 »

Hallo DylanComa, ik heb ook een soortgelijke besteld een tijdje geleden voor mijn 2 lasius niger kolonies.
Het blauwe foam moet je gelijk weggooien en gewoon watten gebruiken, dat blauwe foam werkt zeer slecht om het nest te bevochtigen. Verduisteren van dit formicarium is lastig, van alle kanten komt licht binnen dus ik heb ze niet verduisterd.
Wat je wel kan doen is een doosje eroverheen zetten bijvoorbeeld.
Het inelkaar zetten van het formicarium vond ik opzich best makkelijk, papiertje niet gebruiken maar youtube er bij pakken.
Voor het geld heb je een zeer leuke formicarium, en bij mijn soortgelijke had ik ook nog verschillende compartimenten die je kon openen met een plastic stripje en werd het nest groter en zo kan je je nest met de jaren steeds uitbreiden.
2x Lasius Niger
Plaats reactie