Nieuw lid

Voorstelling van de leden
Plaats reactie
DavyS
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 januari 2019
Gender:

Nieuw lid

Bericht door DavyS »

Hey

ik ben Davy vader van 2 kinderen met ook veel intresse in de hobby

en ben net begonnen met deze zeer interesante hobby.

dit is eigelijk gekomen door in de zomer te liggen staren naar een hoopje mieren die lekker aan het genieten waren van een omgevallen cola glass waar onder tussen de cola al was verdamd en ekel nog suiker water over bleef.
zo interesant om deze beestjes te zien drinken en te communiceren waar ze het moeten vinden .

dus ik direct overtuigd dat ik mieren wilde houden.
ik heb een lekkere 3d printer dus als eerste opdracht hub een mieren formicariul geprint en dan mieren gaan halen bij iemand die locaal lieren had gevangen Lasius niger .

deze doen het eigelijk goed maar ze willen niet verhuizen gelijk hebben ze dus lik laat ze rustig doen.

dan mijn vrouwtje die zag dat ik het echt wel meende (eerst werd ik gek genoemd :-)) heeft mij voor onze kerst een gezin Messor Barbarius cado gedaan.

nu door een mega fout van de site alee het staat er norgtans op heb ik 3 nieuwe nestjes besteld 1 acryl voor mijn nieuwe messor.
1 voor een nieuwe hobby'ist en gel nest en 1 klein nestje voor de Lasius nigger.

nu hebben ze mij nog 3 gezinnen messors gestuurd. nu ik ga ze houden want ik vind ze zo plezant om ze bezig te zien.

dus ondertussen is mijn 3d printer weer vollop nesten aan het maken.

1 nestje heb ik gisteren aangesloten aan het bestelde acryl nest nu onze koninging is nog niet verplaats ze zit halferweg maar ik zie ongelofelijk veel overleden diertjes en dat baart mij wel wat zorgen.(https://www.anthouse.es/en/de-acrilico/ ... house.html)deze nest.

Afbeelding
er ligt ook een warmte matje onder en met een heat lazer met ik +- 20 graden in het nestje ook wel wat damp vorming is dit het probleem ?

in ieder geval leuke hobby en ga hier nog veel leren .
Lijst van mijn mierenkolonies:
1x Lasius niger (10+)
1x Lasius flavus Overleden
2x Messor barbarus (20+ en 15+ en 10)
Gebruikersavatar
mrMojo
Lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 januari 2018
Locatie: Nijlen, provincie Antwerpen, België
Gender:
Leeftijd: 53

Re: Nieuw lid

Bericht door mrMojo »

Dag Davy, welkom op het forum.
Hexednl
Lid
Berichten: 1076
Lid geworden op: 02 juni 2017
Locatie: Veenendaal
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Nieuw lid

Bericht door Hexednl »

Welkom op het forum!
8-)
Plaats reactie