Mijn Messor barbarus Kolonie Blog

Alle Messor kolonies van de leden
Plaats reactie
Juliann
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 februari 2019

Mijn Messor barbarus Kolonie Blog

Bericht door Juliann »

Hoi allemaal, ik heb zojuist een Messor barbarus kolonie aangeschaft en ik heb besloten om er een blog over te maken :D
De kolonie heeft nu ongeveer dertig werksters en is erg gezond. Ik heb ze nu nog in een reageerbuis set up maar later ga ik ze in een gipsnest houden. Ik geef ze vooral fruitvliegjes en zaden want honingdauw nemen ze niet aan ( ze halen hun suikers al uit de zaden). Natuurlijk hebben ze ook genoeg water in hun reageerbuisje zitten. Ik denk dat ik elke maand ongeveer een post ga doen en Julie op de hoogte hou van alle groei en gebeurtenissen in de kolonie. Als iemand tips voor mij heeft over het houden van Messor hoor ik het graag want ik ben natuurlijk nog maar een beginner in deze leuke hobby :D



Ik heb de kolonie een paar dagen geleden uit winterrust gehaald en het zag er goed uit, geen doden mieren en ze werden meteen al actief. Ik had ze op 15 graden gehouden en ik ging het langzaam opbouwen naar 25 graden ( mijn kamer is best wel warm :D ) Ik heb ze eerst maar 2 fruitvliegjes gevoerd omdat ik dacht dat ze daar wel zin in zouden hebben. Ze negeerde ze meteen en ze hebben ze in het uiteinde van de buitenwereld gelegd. Misschien hebben ze nog niet zo veel trek. Ik heb ze een paar dagen later weer een fruitvliegje gegeven en ik ben nog steeds aan het afwachten of ze hem aan zullen nemen. Ik heb ook laatst een paar spinnen gevangen en ingevroren, misschien houden ze niet echt van fruitvliegjes maar wel van spinnenpoten, geen idee.
Sprakel53
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 maart 2019

Re: Mijn Messor barbarus Kolonie Blog

Bericht door Sprakel53 »

Hej
Ik ben ook net gestart in deze leuke hobby
En ben ook heel erg benieuwd naar alle dingen die er bij hooren om mijn toekomstige colony te ondersteunen
Bij het groeien