Twee de zelfde formicaria, twee verschillende prijzen. Welke moet ik kopen?

Vragen en info over kunstmatige nesten
Plaats reactie
Grotfang
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 december 2018
Gender:

Twee de zelfde formicaria, twee verschillende prijzen. Welke moet ik kopen?

Bericht door Grotfang »

Hallo, mijn verjaardag komt er al weer bijna aan, dus ik was op zoek voor wat leuke spulletjes voor de mieren hobby. Ik nam een kijkje op AliExpress of daar wat leuks te koop was. Er waren een heleboel mooie formicaria voor maar weinig geld. Na een tijdje rondkijken had ik een leuk reageerbuis nestje + arena van antgrape gevonden voor €8,50. Ik ging nog wat naar beneden of er nog iets moois te vinden was, en toen zag ik precies hetzelfde nest, maar dan voor €16 of zo. Nu vraag ik me af wat het verschil is, en welke ik kan vragen voor mijn verjaardag. Ik had begrepen dat het verzenden erg lang duurde, dus ik zou graag willen weten wat er aan de had is, en welke ik moet nemen. Heeft iemand ervaring met dit soort dingen? Misschien is het wel afgeprijsd? Ik ben nog niet heel ervaren met deze website, ik weet niet hoe ik een foto in dit bericht moet zetten. Het was het antgrape reageerbuis nestje met twee reageerbuizen, een arena, en zo een gleufje waarmee je een van de reageerbuis ingangen kan blokkeren. Ik hoor het graag!
BartR
Berichten: 563
Lid geworden op: 31 juli 2018

Re: Twee de zelfde formicaria, twee verschillende prijzen. Welke moet ik kopen?

Bericht door BartR »

Hey Grotfang. Heb je misschien een linkje?

Wat er aan de hand is, is dat steeds meer mensen spullen van Ali bestellen en doorverkopen voor veel hogere prijzen. Zelfs op Bol.com staan heel veel spullen waar 3x meer voor gevraagd wordt dan dat ze bij Ali zelf er voor betaald hebben.

Verzenden kan idnerdaad erg lang duren. Dus daar zit denk ik je afweging welke je moet nemen.
1x Polyrhachis dives - 1q 20W Blog
1 x Formica fusca 1Q 6W - Blog
1 x Lasius flavus 1Q - Blog
1 x Camponotus cruentatus 1Q - Blog
Grotfang
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 december 2018
Gender:

Re: Twee de zelfde formicaria, twee verschillende prijzen. Welke moet ik kopen?

Bericht door Grotfang »

€ 8,49 49%OFF | Ant druif 2 buis met voeden gebied ant nest, ant farm acryl, insect mier villa huisdier mania voor huis mieren
https://s.click.aliexpress.com/e/ApJfTYkT1. Ik weet niet of dit goed is hoe ik het nu doe :lol: ik hoop dat je hier wat mee kan. Heel erg bedankt trouwens voor je snelle bericht
BartR
Berichten: 563
Lid geworden op: 31 juli 2018

Re: Twee de zelfde formicaria, twee verschillende prijzen. Welke moet ik kopen?

Bericht door BartR »

Hij Werkt! Ik heb zelf geen ervaring met dit nest, maar volgens mij komen dit soort nesten uit Azie. Dat versterkt mijn vermoeden dat de andere doorverkoop is.
1x Polyrhachis dives - 1q 20W Blog
1 x Formica fusca 1Q 6W - Blog
1 x Lasius flavus 1Q - Blog
1 x Camponotus cruentatus 1Q - Blog
Grotfang
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 december 2018
Gender:

Re: Twee de zelfde formicaria, twee verschillende prijzen. Welke moet ik kopen?

Bericht door Grotfang »

Oh, volgens mij weet ik al wat er aan de hand is, er staat 49% korting voor beginners. Ik weet alleen niet wat dit inhoudt. Weet iemand dit? En hoe lang de korting blijft?
Grotfang
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 december 2018
Gender:

Re: Twee de zelfde formicaria, twee verschillende prijzen. Welke moet ik kopen?

Bericht door Grotfang »

Er staat -49% voor nieuwe gebruikers. Wat houdt dit in? Ik heb de app AliExpress al heel lang. Er staat wel dat de normale prijs 16,65 is, maar ik snap niet waarom het bij de andere advertentie staat dat het gewoon net zo duur is en er geen korting is.
BartR
Berichten: 563
Lid geworden op: 31 juli 2018

Re: Twee de zelfde formicaria, twee verschillende prijzen. Welke moet ik kopen?

Bericht door BartR »

O wacht ik begreep je verkeerd. Ik dacht dat je hem hier in Nederland duurder zag.

Dat komt omdat het een vergaarbak van allemaal aanbieders is. Een soort marktplaats voor de miloenen Chinese fabriekjes. Iedereen kan zijn eigen prijs zette.

Ik denk dat de korting bij je eerste bestelling is.
1x Polyrhachis dives - 1q 20W Blog
1 x Formica fusca 1Q 6W - Blog
1 x Lasius flavus 1Q - Blog
1 x Camponotus cruentatus 1Q - Blog
Grotfang
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 december 2018
Gender:

Re: Twee de zelfde formicaria, twee verschillende prijzen. Welke moet ik kopen?

Bericht door Grotfang »

Ok bedankt
RickMarsman
Lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 juli 2018
Gender:
Leeftijd: 32

Re: Twee de zelfde formicaria, twee verschillende prijzen. Welke moet ik kopen?

Bericht door RickMarsman »

Op Chinese sites heb je altijd korting, geef het een leuke naam en plak er korting bij, het verkoopt zo lekker makkelijk. Als je op aliexpres “ant farm” of “ant nest” zoekt heb je een pagina 40 om te doorzoeken en zal je vanzelf zien dat je heel vaak de zelfde nesten naarboven ziet komen
1x Messor barbarus
1x Lasius grandis
1x Pheidole pallidula
1x Odontomachus monticola
1x Goniomma hispanicum
1x Camponotus barbaricus
1x Camponotus turkestanus
2x Odontoponera transversa
1x Iridomyrmex purpureus
Grotfang
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 december 2018
Gender:

Re: Twee de zelfde formicaria, twee verschillende prijzen. Welke moet ik kopen?

Bericht door Grotfang »

Maar die beginners korting, is die voor je eerste product, of je eerste winkelwagen? Of denk je dat ze na de eerste bestelling weer een andere korting bedenken? Heeft iemand eigenlijk ooit een nest op AliExpress gekocht?
hollyghost
Lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 01 maart 2009
Locatie: Brussel
Gender:
Leeftijd: 32

Re: Twee de zelfde formicaria, twee verschillende prijzen. Welke moet ik kopen?

Bericht door hollyghost »

Grotfang schreef:Maar die beginners korting, is die voor je eerste product, of je eerste winkelwagen? Of denk je dat ze na de eerste bestelling weer een andere korting bedenken? Heeft iemand eigenlijk ooit een nest op AliExpress gekocht?
Nooit een nest gekocht op aliexpress maar wel andere dingen. Korting is er altijd. Als deze korting verdwijnt vind je wel een andere met korting, ik zou me dus niet te veel zorgen maken om die korting. Ik ben geen nieuwe gebruiken en heb 44% korting op het nest in je link hierboven.
Algemene tip voor aliexpress trouwens, indien je geen groot verschil in prijs hebt voor exact hetzelfde, kies altijd degene met het meeste bestellingen, is over het algemeen betrouwbaarder :)
Lasius niger
Lasius flavus
Temnothorax nylanderi
Messor barbarus
Formica fusca
Grotfang
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 december 2018
Gender:

Re: Twee de zelfde formicaria, twee verschillende prijzen. Welke moet ik kopen?

Bericht door Grotfang »

Oké! Heel erg bedankt!
EPPIE57
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 augustus 2018
Gender:
Leeftijd: 99

Re: Twee de zelfde formicaria, twee verschillende prijzen. Welke moet ik kopen?

Bericht door EPPIE57 »

Let wel dat je een 'doe het zelf' pakket krijgt, een heleboel plaatjes plexiglas, zonder handleiding (= de foto's geplaatst bij het artikel )
Heb er eens twee verschillende gekocht, staan nu bij mijn kleinzoon op z'n slaapkamer.
Zal best wel te gebruiken zijn maar was niet echt mijn ding, ziet er erg functioneel uit maar ik zag teveel haken en ogen als ik het zou gebruiken.
Grotfang
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 december 2018
Gender:

Re: Twee de zelfde formicaria, twee verschillende prijzen. Welke moet ik kopen?

Bericht door Grotfang »

Ja, ik weet dat het zo een bouwpakket is. Daarom zou ik ook niet zo'n groot acryl nest willen hebben
EPPIE57
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 augustus 2018
Gender:
Leeftijd: 99

Re: Twee de zelfde formicaria, twee verschillende prijzen. Welke moet ik kopen?

Bericht door EPPIE57 »

Eén van de nadelen is de watervoorziening (met die korreltjes), is te vullen zonder het buisje eruit te halen, lijkt erg handig maar als het gaat schimmelen,(wat ooit komt) heb je een probleem. Het buisje heeft geen standaard diameter wat er op neerkomt dat je op een gegeven moment toch weer terugvalt op een "normaal/gebruikelijk" formicarium of standaard reageerbuissysteem......dus terug bij af.
Grotfang
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 december 2018
Gender:

Re: Twee de zelfde formicaria, twee verschillende prijzen. Welke moet ik kopen?

Bericht door Grotfang »

Welke korreltjes bedoel je? Die reageerbuisjes zijn toch gewoon normale buisjes?
EPPIE57
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 augustus 2018
Gender:
Leeftijd: 99

Re: Twee de zelfde formicaria, twee verschillende prijzen. Welke moet ik kopen?

Bericht door EPPIE57 »

Je hebt gelijk, je hebt een ander formicarium in het vizier. Ik had namelijk korreltjes in het watergedeelte, deze buisjes hebben dat niet. Mijn buisjes hadden ook een rode vloerbedekking voor Hare Majesteit. Dit zijn gewone buisjes.
Mijn fout..... sorry.
Grotfang
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 december 2018
Gender:

Re: Twee de zelfde formicaria, twee verschillende prijzen. Welke moet ik kopen?

Bericht door Grotfang »

Is niet erg hoor
Plaats reactie