Even voorstellen

Voorstelling van de leden
Plaats reactie
Vicas1316
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 juni 2019
Gender:

Even voorstellen

Bericht door Vicas1316 »

Hallo iedereen,

Ik ben Bram, 38 jaar, en woon in Dentergem (België). Een aantal weken geleden waren wij op reis in Zuid-Frankrijk en mijn zoontje van 6 keek daar vol bewondering naar alle miertjes die daar over de grond kropen. Terug thuis dacht ik dat het misschien wel leuk zou zijn om mijn zoontje een mierenkolonie starterset cadeau te geven. Na een beetje rondzoeken op het internet kwam ik op dit forum terecht, begon de beginners-info te lezen, en voor ik het wist was ik gebeten door de mierenmicrobe :-) Plan is nu om samen met mijn zoontje een mierenkolonie op te starten, waarschijnlijk Lasius niger omdat dit volgens wat ik gelezen heb een goede soort is om mee te beginnen. Inmiddels liggen de proefbuisjes en watjes klaar en kunnen we op zoek naar onze eerste mierenkoningin !

Groeten, Bram
Erikomanos
Lid
Berichten: 263
Lid geworden op: 08 november 2017
Locatie: Assen
Gender:
Leeftijd: 41

Re: Even voorstellen

Bericht door Erikomanos »

Hé Bram welkom op dit forum!
Nadat je zei dat je uit België komt begon ik zomaar verder te lezen met de stem van Paul Jambers in Mn hoofd ;)
Mieren zijn erg leuk, voor mij persoonlijk ook het leukste vanaf 1, de koningin!
Maar dat zal ook betekenen dat er niet heeeeel veel actie is de eerste jaar of misschien zelfs 2.
Achteraf was ik liever niet met Lasius niger begonnen maar met de Messor barbarus.
Deze soort vereist wel wat meer zoals een warmtematje en wat kleine zaden, maar ik vind ze ook veel groter en daarom mooier om te zien.
Maar met niger kan je wel zien hoe lang het virus blijft hangen.

Veel plezier met de zoektocht!
Hobby begonnen sinds 8-11-17
Lasius niger
Lasius flavus
Messor barbarus-BLOG-|-V&O-
Formica fusca-BLOG-|-V&O-
Gebruikersavatar
mrMojo
Lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 januari 2018
Locatie: Nijlen, provincie Antwerpen, België
Gender:
Leeftijd: 53

Re: Even voorstellen

Bericht door mrMojo »

Dag Bram, welkom op het forum.
Dolf
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 juni 2019
Gender:

Re: Even voorstellen

Bericht door Dolf »

Hallo allemaal. Ik ben Roman en kom uit de kempen (Belgie). Momenteel ben ik wat aan ' t uitproberen hoe moriowormen kweken. Hier en daar lees je wel wat op forums maar toch allen verschillend in kweek. Vandaag heb ik mijn eerste moriokever gezien. Een prachtige kever in een lichtbruine tint van kleur. Wie is er nog bezig met kweek moriowormen? Er zijn wel enkele maanden over gegaan eer de morio in pop veranderde.
Plaats reactie