Conrad macroscoop

Eigen foto- en videobijdragen over mieren
Gebruikersavatar
zaphero
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 31 maart 2009
Gender:
Leeftijd: 28

Re: Conrad macroscoop

Bericht door zaphero »

Ziet er heel mooi uit ;)
zaphero
Gebruikersavatar
Everio
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 14 april 2010
Locatie: Maastricht
Gender:
Leeftijd: 36

Re: Conrad macroscoop

Bericht door Everio »

Leuk ding! :)

Ik ben aan het twijfelen wat ik wil aanschaffen:

Mirosoft LifeCam Cinema (HD webcam, rond de 60 euro)

Of een macroscoop, prijs zal ongeveer gelijk liggen.

Kan je de macroscoop ook gebruiken als webcam? (Dus bijvoorbeeld een livestream opzetten.)

Kan je hiermee een timelapse maken? (Dat er dus bijvoorbeeld na een bepaalde tijd verstreken (1 sec, 2 sec, 5 sec, 10 sec, 1 min) er automatisch een foto gemaakt wordt, die naderhand worden samengevoegd tot een videobestand. (Met juiste software natuurlijk!)

Tot slot, kan je hiermee ook foto's maken en video's maken terwijl er niet vergroot wordt?

Zijn een aantal vragen, ik hoop dat je ze me kan en wil beantwoorden! Zou me een hele hoop helpen!
Gebruikersavatar
Phantom
Lid
Berichten: 2377
Lid geworden op: 23 augustus 2008
Locatie: Groesbeek, Gelderland
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: Conrad macroscoop

Bericht door Phantom »

Dit zijn wel heel andere webcams natuurlijk. Deze "macroscoop" (dat is niet z'n echte naam) is er specifiek voor gemaakt om te kunnen inzoomen op een heel klein gebied. Je kan wel verder weg kijken, maar daar is-ie dus niet voor bedoeld.

Voor de rest is het gewoon een normale webcam, je kan er dus alles mee wat je met een gewone webcam ook kan, softwarematig. Werkt als webcam, fotocamera etc. Je hebt alleen altijd een beeld dat ver is ingezoomd.
Gebruikersavatar
Everio
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 14 april 2010
Locatie: Maastricht
Gender:
Leeftijd: 36

Re: Conrad macroscoop

Bericht door Everio »

Ok, dus je kan hem niet gebruiken als 'niet ingezoomed', ook al is het beeld dan niet zo denderend helemaal?

Bedankt voor je informatie in ieder geval!

EDIT: Ik zie het al op de site 0-200x vergroten, dus ook gewoon niet vergroot. Is dit dan zo slecht? Of vergelijkbaar met een goedkope webcam van 1,3 mp?
Gebruikersavatar
Phantom
Lid
Berichten: 2377
Lid geworden op: 23 augustus 2008
Locatie: Groesbeek, Gelderland
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: Conrad macroscoop

Bericht door Phantom »

Iets wat heel ver weg is zal je inderdaad niet op kunnen inzoomen. Maar als je je gezicht wil laten zien via deze camera, dan zie je alleen een paar neusharen. ;) Het beeld is sowieso niet erg denderend, er zit een goedkope chip in die met behulp van software erg gevoelig wordt gemaakt. Dit heeft tot gevolg dat je veel ruis krijgt. Het is vooral leren werken met zo'n camera. Goede bewerkingssoftware en wat computer know-how helpt ook bij het verbeteren van de foto's.
Gebruikersavatar
Phantom
Lid
Berichten: 2377
Lid geworden op: 23 augustus 2008
Locatie: Groesbeek, Gelderland
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: Conrad macroscoop

Bericht door Phantom »

Ik heb ontdekt dat de camera twee focusstanden heeft, eentje nog verder:
Afbeelding

Dit is een Myrmica rubra-werkster overigens.
Gebruikersavatar
Mika
Teamlid
Berichten: 4245
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Semmerzake - Gavere
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: Conrad macroscoop

Bericht door Mika »

De foto is misschien niet zo mooi, maar je ziet zeker meer dan voldoende anatomische details om te determineren.
DUCKDUCKGO!
Plaats reactie