3d nest?

Vragen en info over kunstmatige nesten
Plaats reactie
Jobg
Lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 30 maart 2020
Gender:
Leeftijd: 19

3d nest?

Bericht door Jobg »

Hallo
Een vraagje over 3d nesten
Weet iemand een link naar een site waar de nesten al gecreëerd is maar ze zelf gewoon uit moet printen (ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden vraag maar als je het niet snapt dan zal ik het beter proberen uit te leggen) voor mieren die in een redelijkbdroog nest kunnen namelijk messor barbarus
Groet JobG
Gebruikersavatar
Ifdip
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 juli 2018
Gender:

Re: 3d nest?

Bericht door Ifdip »

nesten die geprint zijn door 3d-printers zijn niet goed voor mieren: het kan geen vocht opnemen
Jobg
Lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 30 maart 2020
Gender:
Leeftijd: 19

Re: 3d nest?

Bericht door Jobg »

Je maakt toch hele kleine gaatje vaninder en doet daar iets wat water goed absorbeerd en daardoor kan je goed bevochtigen
Spessie
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 juli 2018
Gender:
Leeftijd: 36

Re: 3d nest?

Bericht door Spessie »

Kijk even op Thingiverse. Er is een redelijk groot aanbod van 3D nesten om te printen. Daarnaast heb je ook genoeg dingen voor koppelstukjes voor slangen en reageerbuizen. Let wel even op de reacties, sommige zijn een stuk beter dan anderen.

Persoonlijk vind ik de 'Little Formicarium' erg fijn omdat je die kan uitbreiden. Maar deze is aan de kleine kant voor een Messor Barbarus gyne.

Daarnaast over het vochtgehalte; dit is bij 3D nesten altijd een probleem. Deze zullen nooit zo goed zijn als bijvoorbeeld een ytong nest. Voor een Messor Barbarus kolonie denk ik echter dat een 3D nest prima kan.

Linkje: https://www.thingiverse.com/search?q=fo ... t=relevant
Jobg
Lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 30 maart 2020
Gender:
Leeftijd: 19

Re: 3d nest?

Bericht door Jobg »

Danku💪👍
Plaats reactie