mieren gooien afval in nest

Vragen en info over nestcondities
Plaats reactie
samENtom
Junior lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 april 2020
Gender:
Leeftijd: 16
Contacteer:

mieren gooien afval in nest

Bericht door samENtom »

ik heb mijn eerste Lasius Niger kolonie, nu net een week ondanks dat ze 90% van de insecten niet lusten hebben ze toch heel veel broed, als er tips zijn voor andere insecten behalve spinnen en vliegen die ik ze kan geven of iets anders voor proteïne graag. maar de mieren gooien hun afval in het nest omdat het nogal groot is. moet ik ze dan perse verhuizen of is dat niet zo een groot probleem?


neem zeker een kijkje op mijn kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCqaTe2 ... DG2oR6tY7g
Laatst gewijzigd door samENtom op 27 mei 2020, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mrMojo
Lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 januari 2018
Locatie: Nijlen, provincie Antwerpen, België
Gender:
Leeftijd: 53

Re: mieren gooien afval in nest

Bericht door mrMojo »

samENtom schreef: 25 apr 2020, 14:08 ik heb mijn eerste Lasius Niger kolonie, nu net een week ondanks dat ze 90% van de insecten niet lusten hebben ze toch heel veel broed, als er tips zijn voor andere insecten behalve spinnen en vliegen die ik ze kan geven of iets anders voor proteïne graag. maar de mieren gooien hun afval in het nest omdat het nogal groot is. moet ik ze dan perse verhuizen of is dat niet zo een groot probleem?
Ik geef mijn Lasius niger kolonie fruitvliegjes, kleine krekels, kleine kakkerlakken, een poot van een treksprinkhaan en een doorgesneden meelworm.
Afval in het nest kan gaan schimmelen en ongewenste gasten aantrekken (mijten, bochelvliegjes, enz.)
BuaKwan
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 juni 2020
Gender:

Re: mieren gooien afval in nest

Bericht door BuaKwan »

Thank you for the great message that was introduced.
Plaats reactie