V&O Pheidole Pallidula

Vragen en opmerkingen over de blogs
Plaats reactie
Roelants
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 april 2019

V&O Pheidole Pallidula

Bericht door Roelants »

Hier de vragen/tips/opmerkingen voor mijn blog over Pheidole Pallidula.
Kolonies die ik heb:
Pheidole Pallidula ~200w
Messor Barbarus ~200w
Camponotus Nicobarensis ~30w
Blackbaem
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 juli 2020
Gender:

Re: V&O Pheidole Pallidula

Bericht door Blackbaem »

Leuke kolonie ik ben zelf ook van plan er 1 aan te schaffen aankomende week
Dahubster
Lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 04 oktober 2017
Gender:
Leeftijd: 44

Re: V&O Pheidole Pallidula

Bericht door Dahubster »

Voor de winterrust 100 werksters... Ik denk dat dat een zeer grove onderschatting is van het groeipotentieel van deze soort! :)
Met deze setup ga je het je al snel beklagen dat je je Pheidole pallidula hebt aangeschaft. Het is echt geen overdrijving wanneer mensen hier spreken van explosieve groei. Ook hun manieren om te ontsnappen zijn legio! Maar daar zal je wel snel achter komen ;)
Serieus, ik wens je het allerbeste met je kolonie hoor. Het is echt een leuke soort om te houden. Maar, wees vooral voorbereid, en weet dat je zeer binnenkort zal moeten zoeken naar andere mogelijkheden om ze te houden.
Succes!
Roelants
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 april 2019

Re: V&O Pheidole Pallidula

Bericht door Roelants »

Dankjewel voor de in formatie :) .
Ik ben al zeker voorbereid voor wanneer de kolonie groeit, ik heb namenlijk al een gipsnest waar ze in kunnen en een grote buitenwereld.
Voorlopig passen ze nog wel in het reageerbuisje omdat ze zo klein zijn maar als ik van jou hoor dat ze nog veel sneller groeien dan ik dacht dan moet ik toch maar opgepast zijn :lol: .
En ik was al verbaast dat ze in ongeveer twee weken al twintig werksters erbij hadden.

Aan de andere kant hoop ik ook wel dat ze zo snel zullen groeien want dat is ook wel een van de redenen waarom ik deze soort heb gekocht. En een grote kolonie lijkt mij toch ook mooier dan een kleine ;) .
Kolonies die ik heb:
Pheidole Pallidula ~200w
Messor Barbarus ~200w
Camponotus Nicobarensis ~30w
Bronziy
Junior lid
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 juni 2020
Locatie: oostvlaanderen
Gender:
Leeftijd: 17

Re: V&O Pheidole Pallidula

Bericht door Bronziy »

Dahubster schreef: 14 jul 2020, 13:20 Voor de winterrust 100 werksters... Ik denk dat dat een zeer grove onderschatting is van het groeipotentieel van deze soort! :)
Met deze setup ga je het je al snel beklagen dat je je Pheidole pallidula hebt aangeschaft. Het is echt geen overdrijving wanneer mensen hier spreken van explosieve groei. Ook hun manieren om te ontsnappen zijn legio! Maar daar zal je wel snel achter komen ;)
Serieus, ik wens je het allerbeste met je kolonie hoor. Het is echt een leuke soort om te houden. Maar, wees vooral voorbereid, en weet dat je zeer binnenkort zal moeten zoeken naar andere mogelijkheden om ze te houden.
Succes!
nu ben ik zeker overtuigt ik ook een kolonietje kopen!!!

ps ik denk ook dat je berekening fout is ik heb ergens gelezen dat ze in jaar 1 tot de 500 w kunnen aan tikken!!!
lasius niger
lasius flavus
tetramorium caespitium
myrmica sp
pheidole pallidula
Temnototax
Camponotus ligniperda
Solenopsis fugax
crematogaster biroi
Camponotus lilianae
aphaenogaster exasperata
Bronziy
Junior lid
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 juni 2020
Locatie: oostvlaanderen
Gender:
Leeftijd: 17

Re: V&O Pheidole Pallidula

Bericht door Bronziy »

zijn ze ondertussen al verhuist?
lasius niger
lasius flavus
tetramorium caespitium
myrmica sp
pheidole pallidula
Temnototax
Camponotus ligniperda
Solenopsis fugax
crematogaster biroi
Camponotus lilianae
aphaenogaster exasperata
Roelants
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 april 2019

Re: V&O Pheidole Pallidula

Bericht door Roelants »

Nee, ze lijken prima te zitten waar ze nu zitten. Maar ik wil ze toch echt verhuizen, het buisje is al een paar dagen verlicht en gisteren heb ik er een beetje tegenaan getikt. Alle mieren waren helemaal in paniek maar ze verlieten het buisje niet.
Ik hoop dat ze snel verhuizen want dit lijkt me behoorlijk stressvol voor de kolonie.
Kolonies die ik heb:
Pheidole Pallidula ~200w
Messor Barbarus ~200w
Camponotus Nicobarensis ~30w
Gebruikersavatar
ricardovdh
Lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 29 april 2011
Locatie: utrecht, vleuten
Gender:
Leeftijd: 28

Re: V&O Pheidole Pallidula

Bericht door ricardovdh »

probeer het nieuwe buisje te verduisteren en de oude in het licht te laten, pheidole verhuist meestal bijna direct, wat werksters betreft zou ik me niet zorgen maken, eerste generaties leven vaak niet zolang, maar gelukkig heb je wel stapels broed om die werksters te vervangen, veel geluk ermee.
3x lasius flavus.
5x lasius umbratus.
6x lasius niger.
1x Messor barbarus.

De vraag des levens is: Gaan we door of slaan we af? Maar voor mij als visser is het: Slaan we door of gaan we af?
Wie geen vlieg kwaad doet is gewoon te traag.
Plaats reactie