Koningin vangen

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
Jenzuela
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 juni 2020
Gender:

Koningin vangen

Bericht door Jenzuela »

Hallo,
Ik ben een nieuw in het mieren houden en zou graag dit jaar mijn eerste kolonie starten.
Ik heb in mijn achtertuin een mierennest van de soort Lasius Niger.
Ik zou ook graag een kolonie van die soort starten.

Ik wil dus deze zomer een koningin vangen.
Nou is mijn vraag: Moet ik in mijn achtertuin gaan zoeken naar een koningin als de 'nuptial flight' is begonnen?
Want met mijn gelimiteerde mieren kennis weet ik dat de koningin niet met mannetjes van de eigen kolonie paart.
Als ik niet in mijn achtertuin moet zoeken, waar dan wel?
Voor mijn huis op de stoep?

Dank voor de hulp.
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: Koningin vangen

Bericht door emier »

je kan in de tuin zoeken of op straat gewoon, het is trouwens niet waar dat mannetjes niet met prinsessen uit eigen kolonie paren
Luna
Lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 oktober 2018
Locatie: Noorden des lands
Gender:
Leeftijd: 41

Re: Koningin vangen

Bericht door Luna »

Vorig jaar heb ik mijn eerste koninginnen gevangen En die dag was er geen ontkomen aan, o-ver-al liepen koninginnen rond. Vanaf de middag, tot laat in de avond. Het was wel lollig, want ik werd heel enthousiast van de 1e mier die ik tegen kwam, geen buisjes mee, dus in een leeg waterflesje gedaan, toen we later nog meer tegenkwamen met de kinderen nog meer gevangen, kwamen we thuis... heel de oprit vol koninginnen :lol: hadden we daar zo moeilijk voor gedaan in het park met waterflesje. Zelfs de volgende ochtend liepen er nog rond. De kippen hadden er een feestmaal aan.
Plaats reactie