Camponotus cruentatus (DF)

Vragen en opmerkingen over de blogs
Plaats reactie
DF
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 mei 2017
Gender:
Leeftijd: 24

Camponotus cruentatus (DF)

Bericht door DF »

Voor vragen en tips over mijn Camponotus cruentatus blog kan en mag je hier reageren.

Ik vind het leuk om vragen en opmerkingen te krijgen, dus brand los, maar voel je niet verplicht ;)
Ga tot de mier, gij luiaard! Zie haar wegen en word wijs! Spreuken 6:6

Momenteel
1x Camponotus cruentatus (1Q + 20w) Blog
1x Pheidole pallidula (1Q + 8-10w)

Ervaring
1x Messor barbarus (1Q + ca. 1000w)
Gebruikersavatar
Cheezix
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 september 2018
Locatie: Dordrecht
Gender:
Leeftijd: 38

Re: Camponotus cruentatus (DF)

Bericht door Cheezix »

Heel erg leuk! Bedankt ook voor het indirecte compliment, voel me zeer vereerd :D

Je intro is goed geschreven en leest makkelijk weg. Gaaf om te lezen dat jouw koningin gewoon naar buiten komt om te drinken! Daarnaast zou ik me niet teveel zorgen maken om schokken hoor. Als ze regelmatig genoeg zijn en niet te heftig treedt er gewenning op en vinden ze het heel normaal. Als ik nu met mijn vuist op het bureau trommel (waar het terrarium op staat) reageert er geen enkele mier meer, omdat ik altijd aan dit bureau zit en er regelmatig tegenaan stoot met m'n bureaustoel of iets anders.

Wanneer je je terrarium gaan bouwen, kijk dan misschien ook nog even bij mijn blog over mijn andere soort Camponotus vagus, waar ik de bouw van mijn laatste (dubbele) setup in stappen laat zien: viewtopic.php?f=68&t=15677

Heel veel succes en ik hoop dat je een fantastische tijd hebt met deze prachtige mierensoort! :D
"Ga naar de mieren, luiaard, kijk hoe ze werken en word wijs." Spreuken 6:6 uit de Bijbel

1 x Camponotus cruentatus [rond de 500 werksters + (super)majors]
DF
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 mei 2017
Gender:
Leeftijd: 24

Re: Camponotus cruentatus (DF)

Bericht door DF »

Haha fijn! Bedankt voor het compliment. Ik heb mijn best gedaan om er een gemakkelijk en lopend verhaal van te maken. Geloof me, dat is erg lastig voor me. Dat de koningin naar buien komt om te drinken vind ik zelf ook erg bijzonder! Verder demonteert zij ook altijd de bromvliegen. De werksters vinden die bromvliegen wat eng denk ik. Zodra er nog een pootje stuiptrekt vliegen ze weg.
Ah, mooi dat ze er op een gegeven moment aan wennen!

Bedankt voor de tip! Die heb ik natuurlijk al gelezen, maar ik zal hem er bij houden als handleiding. Misschien denk ik nog na over wat verbeteringen. Die zal ik dan weer met jullie delen.

Hartelijk dank! Dat hoop ik ook, maar heb daar wel vertrouwen in! Ze doen het erg goed. Ze zijn mijn verslaving geworden.
Ga tot de mier, gij luiaard! Zie haar wegen en word wijs! Spreuken 6:6

Momenteel
1x Camponotus cruentatus (1Q + 20w) Blog
1x Pheidole pallidula (1Q + 8-10w)

Ervaring
1x Messor barbarus (1Q + ca. 1000w)
Plaats reactie