fruitvliegjes in vriezer

Vragen en info over voeding van mieren
Plaats reactie
Bronziy
Junior lid
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 juni 2020
Locatie: oostvlaanderen
Gender:
Leeftijd: 17

fruitvliegjes in vriezer

Bericht door Bronziy »

hoi mensen

ik heb een vraagje over fruitvliegjes.
ik heb fruidvliegjes gevangen (alle mijn vake op zijn werk) en ik wou ze wat eten geven een kersje maar de helft was al dood (ik had ze wel al een paar dagen) toen heb ik ze ingevroren en ik heb er 1 aan mijn miymicra rubra koninginnen gegeven maar is dit niet erg als ze dit op eten omdat ze al dood waren als ik ze invroor ( ze waren niet beschimmelt) ik denk eigelijk van niet maar ja ik wou toch effe jullie mening en wat jullie denken

groetjes
lasius niger
lasius flavus
tetramorium caespitium
myrmica sp
pheidole pallidula
Temnototax
Camponotus ligniperda
Solenopsis fugax
crematogaster biroi
Camponotus lilianae
aphaenogaster exasperata
Grotfang
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 december 2018
Gender:

Re: fruitvliegjes in vriezer

Bericht door Grotfang »

Ik denk het niet hoor. Zolang als ze niet beschimmeld waren is het prima, en als er andere beestjes of mijten op zouden zitten dan zouden die allemaal dood zijn nadat je ze had ingevroren. Ik wilde laatst ook wat fruitvliegjes bewaren van mijn kweek om ze levend te geven voor een beetje actie, maar twee dagen later was bijna de helft overleden. Ik had deze gewoon aan mijn mieren gegeven en er is niks aan de hand
Bronziy
Junior lid
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 juni 2020
Locatie: oostvlaanderen
Gender:
Leeftijd: 17

Re: fruitvliegjes in vriezer

Bericht door Bronziy »

oke dankje ik wou ze eigelijk direct aan mijn mieren geven maar toen dacht ik idd aan mijten enzo dus heb ik ze toch effe in de vriezer ge steeken (ze zitten er wel al een week of 2 in maar dit lijkt me ook niet egt zon groot probleem
lasius niger
lasius flavus
tetramorium caespitium
myrmica sp
pheidole pallidula
Temnototax
Camponotus ligniperda
Solenopsis fugax
crematogaster biroi
Camponotus lilianae
aphaenogaster exasperata
Plaats reactie