Lasius Niger

Alle Lasius kolonies van de leden
Plaats reactie
MierenHoop123
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 juni 2020
Gender:

Lasius Niger

Bericht door MierenHoop123 »

Dag 1 :
Net de Lasius Niger kolonie binnen met 1 q en 13 werksters, Ik heb de reageerbuisje waar de mieren in zitten verbonden aan me kleine ytong nest.
Nu hopen dat ze in een paar dagen gaan verhuizen :D
MierenHoop123
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 juni 2020
Gender:

Re: Lasius Niger

Bericht door MierenHoop123 »

Dag 2:
De Lasius Niger mieren zijn vanzelf allemaal verhuist naar de nest, Dat was snel :D
Ik ga zometeen werken aan een arena voor de mieren.
MierenHoop123
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 juni 2020
Gender:

Re: Lasius Niger

Bericht door MierenHoop123 »

.
Laatst gewijzigd door MierenHoop123 op 13 jul 2020, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
MierenHoop123
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 juni 2020
Gender:

Re: Lasius Niger

Bericht door MierenHoop123 »

Dag 3:
Niets bijzonders gebeurd :(
MierenHoop123
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 juni 2020
Gender:

Re: Lasius Niger

Bericht door MierenHoop123 »

.
Laatst gewijzigd door MierenHoop123 op 13 jul 2020, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
MierenHoop123
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 juni 2020
Gender:

Re: Lasius Niger

Bericht door MierenHoop123 »

Dag 4:
Ik heb de mieren hun eerste meelworm geven + een druppel suikerwater.
MierenHoop123
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 juni 2020
Gender:

Re: Lasius Niger

Bericht door MierenHoop123 »

Dag 11:

Ik heb gisteren heel de kolonie weer terug laten verhuizen naar een reageerbuisje.
Dit deed ik omdat de kolonie de nest ging gebruiken als vuilnisbelt.

Vandaag heb ik 2 fruitvliegjes gevoed aan de mieren die ik zelf uit de keuken had gevangen en die waren in een uurtje weer weg de mieren hadden behoorlijk veel honger denk ik.

Ik ben van plan om een Ytong Cube te maken met Model/Snel gips van de karwei.
De kolonie zijn groei is niet super goed gegaan. Er zijn 2 werksters overleden ( Ik weet niet wat de oorzaak er van was) maar gelukkig zijn er weer 2 nieuwe werksters geboren :D Veder gaat het heel goed met mieren.

Binnekort ga ik 3 weken op vakantie ik vraag me af hoe ik de mieren dan genoeg eten kan geven want als je 3 weken weg gaat is al het voedsel al weer beschimmeld.

Ik hoop dat als ik terug ben van vakantie dat de kolonie een stuk groter is geworden :D

Ik ga de mieren nu wat rust geven want ze hebben behoorlijk veel stres door de verhuizing omdat die niet heel goed ging ):
MierenHoop123
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 juni 2020
Gender:

Re: Lasius Niger

Bericht door MierenHoop123 »

Dag: 33

Ik heb de kolonie de laatste 20 dagen heel veel verschillende dingen te eten gegeven.
Waar ik achter ben gekomen is dat ze niks willen hebben van meelwormen. En dat ze juist smullen van grootte kamer/huis vliegen.

De kolonie zit nog steeds in een reageerbuisje die ik heb gekoppeld aan een grootte arena.

2 dagen geleden was er een mier verdronken in de suikerwater maar er zijn 3 nieuwe mieren geboren.
Dit is heel weinig en ik vroeg me zelf af hoe het komt dat er zo weinig mieren zijn geboren in een maand tijd. Het blijkt dus zo dat ik de mieren veel ste weinig voedsel gaf. Ik gaf ze meestal 1 fruitvliegje per week.. Nu ben ik erachter gekomen dat ze minimaal ongeveer 5 fruitvliegjes nodig hebben per week of 2 grootte kamer/huis vliegen. Dus dat geef ik ze de laatste week ook en nu zie ik dat er heel veel poppen zijn gekomen en zelfs 3 nieuwe mieren zoals ik zei.

MierenHoop123 schreef: 13 jul 2020, 17:31
Ik ben van plan om een Ytong Cube te maken met Model/Snel gips van de karwei.
De kolonie zijn groei is niet super goed gegaan. Er zijn 2 werksters overleden ( Ik weet niet wat de oorzaak er van was) maar gelukkig zijn er weer 2 nieuwe werksters geboren :D Veder gaat het heel goed met mieren.
Hier even een update over. Ik ben van gedachten veranderd omdat heel wat mensen mij vertelde dat je beter een nest kan kopen op Antheap.
Ik heb mijzelf over deze nest ingelezen en ik ben van plan om het te kopen als het mij gelukt is om 100 werksters te hebben.
MierenHoop123
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 juni 2020
Gender:

Re: Lasius Niger

Bericht door MierenHoop123 »

Dag: 46

K heb de mieren de laatste tijd heel veel rust gegeven in de donker.
En het valt me op dat er super veel poppen zijn, goed nieuws dus :D

Daarnaast waren er 3 mieren vandaag in suikerwater verdronken ik kwam er pas 10 uur later achter, ik heb er 2 van gered.
Dit deed ik zo:

1) Ik haalde de mieren uit de suikerwater en deed ze in een klein bakje.
2) Met een pincet liet ik voorzichtig water druppels op ze vallen zodat de kristallen van het suikerwater zich gingen mengen met het water.
3) Nadat allen kristallen weg waren deed ik de 3 mieren voorzichtig op een nat watje.
Dit kan een paar uur duren.

Veder is er niet heel veel gebeurt.
MierenHoop123
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 juni 2020
Gender:

Re: Lasius Niger

Bericht door MierenHoop123 »

Dag: 79

Intotaal zijn er ongeveer 32 t/m 38 werksters, oftewel super weinig na 79 dagen, k ga de kolonie broedbooste met poppen van niger die ik deze jaar heb gevangen, verder zijn er gisteren 7 dood gegaan, oorzaak? geen idee. Er wordt mij ook veel gevraagt voor fotos, ik ga fotos delen wanneer ik ze heb laten verhuizen in een nest. Verder niks nieuws te vermelden
Plaats reactie