Nest schoonmaken

Vragen en info over nestcondities
Plaats reactie
Antgame
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 augustus 2020
Gender:

Nest schoonmaken

Bericht door Antgame »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier dus als deze post verkeerd staat hoor ik het graag.

Eergisteren ben ik deze nieuwe hobby begonnen en kon ik van marktplaats een set up inclusief Messor Barbarus kolonie voor een leuk prijsje kopen. Hij zei de kolonie al 2,5 jaar te hebben en het zijn nu +/- 700 werkster (geen idee nog niet geteld). Echter vertelde hij mij nooit schoon te maken. Ik vind het er vies uitzien en wil dat wel graag. Maar als ik dat wil doen worden de mieren onrustig en ontsnappen ze.

Iemand tips of tricks voor het schoonmaken?

Hieronder wat foto's
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
haltcom
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 april 2016
Locatie: Rotterdam
Gender:
Contacteer:

Re: Nest schoonmaken

Bericht door haltcom »

Ik heb een tweede arena, goedkoop plastic bakje. Ik gebruik alcohol en talkpoeder als antie uitbraak . Met een klem knijp ik de slang dicht en haal de werksters met een kwastje uit de vuile arena en doe die in de andere arena. maak de andere schoon. aansluiten en werksters weer in de arena.
Ik plaats regelmatig filmpjes op mijn youtube kanaal lvefoto.
Gebruikersavatar
MarijnMeijers
Lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 09 mei 2016
Gender:
Leeftijd: 23
Contacteer:

Re: Nest schoonmaken

Bericht door MarijnMeijers »

Bah dat ziet er inderdaad heel vies uit. Ik zou de mieren een alternatief nest aanbieden en een buitenwereld, wanneer ze verhuist zijn de rest schoonmaken. Anders in het onmogelijk. Of de buitenwereld loskoppelen, het nest dichtmaken met een watje en de overblijvende mieren in een andere bak overbrengen met bijvoorbeeld een verfkwast.
--------------------
Ik heb 20+ soorten

Youtube: https://www.youtube.com/estheticants
Website: https://www.estheticants.nl
Plaats reactie