Schimmel in reageerbuis

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
MrDJG
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 augustus 2020
Gender:

Schimmel in reageerbuis

Bericht door MrDJG »

Goedenavond mieren-fanaten,

Mijn miertjes zitten nu een maandje in de reageerbuis. Alles oogt ok. Ik zie ze helaas weinig. Ik heb een folie over een deel van de reageerbuis gedaan. Soms verwijder ik dit (zie foto) om even te spieken.
Ik zag het watje wat verkleuren- lijkt op schimmel. Zie foto. Is dit erg?

Verder hebben de mieren weinig interesse naar het aquarium te gaan. Hopelijk komt dit nog..

Ik wacht op jullie antwoord. Dank!
Groet, Daniel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Trotse papa| Luc en Zoé | mierenfanaten
renodewaardt
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 juni 2020
Gender:
Leeftijd: 18

Re: Schimmel in reageerbuis

Bericht door renodewaardt »

MrDJG schreef: 01 sep 2020, 19:15 Goedenavond mieren-fanaten,

Mijn miertjes zitten nu een maandje in de reageerbuis. Alles oogt ok. Ik zie ze helaas weinig. Ik heb een folie over een deel van de reageerbuis gedaan. Soms verwijder ik dit (zie foto) om even te spieken.
Ik zag het watje wat verkleuren- lijkt op schimmel. Zie foto. Is dit erg?

Verder hebben de mieren weinig interesse naar het aquarium te gaan. Hopelijk komt dit nog..

Ik wacht op jullie antwoord. Dank!
Groet, Daniel
Hoiii,

Voordat jullie verder lezen wil ik even zeggen dat ik zelf echt geen expert ben en gewoon probeer te helpen, dus als er iets niet klopt van wat ik zeg hoor ik het graag!

Ik zou zo op de foto niet kunnen zien als het schimmel is.
Daarom zou ik voor de zekerheid ze zo snel mogelijk laten verhuizen.

Ik weet niet hoe dat jij dit precies doet en welke soort je hebt, maar hier een tip!
Als je wilt dat ze sneller gaan verhuizen kan je het folie er helemaal afhalen.
Sommige soorten zijn meer gevoelig voor licht als anderen maar meestal zorgt dit ervoor dat de mieren naar een nieuw nest gaan zoeken.

Ook kan je er misschien een lamp of zaklamp op het reageerbuisje zetten om ze nog meer te stimuleren.

Succes!
Plaats reactie