Fruitvlieg kweek emmer.

Vragen en info over voeding van mieren
Plaats reactie
EagleNebula
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 september 2020
Gender:

Fruitvlieg kweek emmer.

Bericht door EagleNebula »

Hallo leden van AntForum!

Ik heb vandaag een fruitvlieg kweek set opgehaald bij de lokale dieren speciaal zaak.

Nu zitten ze dus in een emmer met een deksel er op en gaas op de bovenkant zodat ze nog lucht krijgen.
Maar hoe halen jullie de fruitvliegjes uit de kweek set ?
En hoelang laten jullie de vliegjes in de diepvries liggen voordat jullie ze aan de mieren geven ?

BTW, Ik heb niet vliegende fruitvliegjes.

Bedankt!
Gebruikersavatar
MarijnMeijers
Lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 09 mei 2016
Gender:
Leeftijd: 23
Contacteer:

Re: Fruitvlieg kweek emmer.

Bericht door MarijnMeijers »

Hoi ik koop ook altijd een bakje. Wat ik zelf doe is wanneer er veel fruitvliegjes in het bakje zitten (buiten) de deksel eraf halen. Een half a4tje tot een koker vouwen en dan schuif ik ze zo in een reageerbuisje. Vervolgens leg ik dat reageer buisje in de diepvries, een uur is genoeg denk ik. Fruitvliegjes van de dierenwinkel kun je altijd voeren want ze zijn meestal ziekte vrij.
--------------------
Ik heb 20+ soorten

Youtube: https://www.youtube.com/estheticants
Website: https://www.estheticants.nl
Dahubster
Lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 04 oktober 2017
Gender:
Leeftijd: 44

Re: Fruitvlieg kweek emmer.

Bericht door Dahubster »

Ganse pot een korte tijd in de vriezer (of langere tijd in de koelkast). De vliegjes worden dan loom en bewegen ff niet meer en zitten op de bodem van de pot.

Daarna schud je het aantal dat je wilt eruit. Die steek je dan verder in de vriezer tot ze dood zijn.... Of je geeft ze zo aan je mieren. Als ze stilletjes wakker worden, geven ze tenminste een beetje weerstand en een aantal miersoorten heeft sowieso liever levend voedsel. In de natuur worden ook (half) levende prooidieren gevangen.

Wat je er ook mee doet, de rest van de vliegjes in de pot zullen terug wakker worden en opnieuw levend en wel hun routine terug opnemen, namelijk zo hoog mogelijk trachten te komen en weer naar beneden vallen :)
Plaats reactie