Nieuwe liefhebber

Voorstelling van de leden
Plaats reactie
YannickVh
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 september 2020
Gender:

Nieuwe liefhebber

Bericht door YannickVh »

Hoi allemaal!

Ik ben Yannick, 31 jaar met 2 zoontjes, wonende in Belgisch Limburg.

Mijn zoon van 8 was op YouTube al enkele dagen naar filmpjes over mieren aan het kijken, meerbepaald een Canadees mieren liefhebber die ongelooflijke habitats maakt.

Nu was ik ook mee beginnen kijken en meteen verliefd geworden op deze beestjes.
Ben een heel grote dierenliefhebber maar had nooit over mieren nagedacht. Na wat opzoekwerk zijn ze mij veel fascinanter geworden.

Nu hebben we deze week een koninginnetje en wat kleintjes besteld en vandaag zijn ze aangekomen! Foto's plaats ik hieronder.

Het gaat om Messor Barbarus, zoals jullie allemaal wel zullen kennen.

Ze hebben de reis goed overleefd en heeft al wat eitjes liggen ook!

Nu heb ik ze nog enkele daagjes in het donker gelegd, het plan is om ze daar een 5 tal dagen te laten kalmeren van de reis om dan een mini arenatje aan te bevestigen van 5cm diameter.

Ze hebben nu al wat zaad liggen, die ik dan zou aanvullen met wat honingwater, en dan wat bijvoeden met insectjes die ik hier vind zoals vliegjes en spinnetjes die dood zijn.

Het plan is om ze dan na x aantal maanden, als ze met genoeg zijn, te verhuizen naar een natuurlijk ingericht aquariummetje met een acryl nest, waar ik een schuilgrot over ga plaatsen om het donker te plaatsen, en het oogt dan ook natuurlijker.

Jullie mogen gerust hieronder reageren of dit plan ok is en of ik nog ergens aan moet denken! Ik ben nog volop aan het bijleren maar je moet ergens beginnen..

Alvast bedankt om een plaats te voorzien voor (nieuwe) fanaten!
Groetjes Yannick

Afbeelding
Gebruikersavatar
mrMojo
Lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 januari 2018
Locatie: Nijlen, provincie Antwerpen, België
Gender:
Leeftijd: 53

Re: Nieuwe liefhebber

Bericht door mrMojo »

Dag Yannick, welkom.
Plaats reactie