Identificatie Koningin

Onderwerpen die niet behoren tot de categorieën hierboven
Plaats reactie
renodewaardt
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 juni 2020
Gender:
Leeftijd: 19

Identificatie Koningin

Bericht door renodewaardt »

Hallo!

Ik heb een paar dingen besteld op de site: https://www.perrysantsstore.nl/
En ik heb er een kleine kolonie bij gekregen, alleen nu heb ik geen idee welke soort het is!

Ik heb zelf al een beetje gekeken en dacht zelf dat het een Tetramorium Caespitum of een Lasius Niger kolonie was.
Maar ik ben zelf niet zo goed in het identificeren van mieren dus hoor ik graag wat jullie denken/weten!

En ik heb verder geen ervaring met andere soorten dan Lasius Niger en heel klein beetje Pheidole Pallidula.
Dus als jullie weten welke soort het is zou het ook fijn zijn als je er wat informatie over geeft zodat ik weet hoe ik ze op het begin voor ze moet zorgen!

Ik heb hier een paar foto's, als je betere foto's nodig hebt zeg het maar dan maak ik eventjes nieuwe.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: Identificatie Koningin

Bericht door emier »

dit is lasius niger
hein
Junior lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 november 2020
Leeftijd: 16

wat is de beste keus

Bericht door hein »

ik heb een lasius niger kolonie gekocht bij mierenboederij. ik heb de starterset gekocht en ik ben er wel achter gekomen dat het eigelijk iets te overpriced was maarja. ik heb de kolonie nu best wel een tijdje zo rond de 1,5 maand alleen er zit amper beweging in ik kijk steeds minder en ik heb ze op een plek met weinig trillingen gezet. en ze nemen de fruitvliegjes die ik geef niet aan en ze zijn heel sloom met het honingdauw/suikerwater dat ik ze geef opdrinken ik weet niet hoe ik het moet doen. wel heb ik gezien dat ze meer eitjes en larvjes hebben en dat er rustig aan een stel uitkomen er zijn sinds ik ze heb 2 uitgekomen en eentje staat op springen om uit te komen had ik gezien toen ik keek maar is het goed of slecht dat ze zo weinig bewegen en dingen aannemen
gerrit
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 december 2018
Locatie: veenendaal
Gender:
Leeftijd: 42

Re: Identificatie Koningin

Bericht door gerrit »

Het is momenteel winterslaap voor lasius niger dat ze dus sloom zijn en bijna geen eten meer aannemen is normaal advies is om ze koud en donker weg te zetten wel zorgen dat ze water genoeg hebben en begin maart kun je ze weer op kamer temperatuur zetten en ze fruitvliegjes en honing douw geven
2 x lasius niger
1 x myrmica rubra
1x camponotus ligniperda
hein
Junior lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 november 2020
Leeftijd: 16

Re: Identificatie Koningin

Bericht door hein »

is het dan slim om ze nu nog ergens op een koudere plek te zetten en dan in de koelkast of hoe zit het ik dacht dat het mogelijk was om winterslaap te skippen maar zo zit het niet tips zijn graag welkom
Plaats reactie