Koppelstuk gevuld met zand

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
TheBannedBeast
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 november 2020

Koppelstuk gevuld met zand

Bericht door TheBannedBeast »

Goedenavond,

Ik ben nieuw in de wereld van mieren en ben met mijn eigen kolonie begonnen, ik lees verschillende topics op dit forum dit mij een goed beeld geven van het onderhouden van de kolonie. Waarvoor ik de community alvast wil danken :D

Ik heb een kleine vraag, in mijn arena was wat vocht gekomen, ik heb hier verder geen aandacht aan geschonken. Vandeweek deed ik een korte check om te kijken of er in het nest nog voldoende water was en/of geen schimmelvorming had plaatsgevonden. Ik zag dat de mieren het natte zand hebben meegenomen om het nest af te sluiten. Weet iemand de reden hiervan? Is dit ter isolatie?

Zelf dacht ik dit te laten zitten, ik neem aan dat de mieren zelf goed weten hoe ze hun levensruimte willen invullen. Wat denken jullie hierover?

De setup van mijn beginnende kolonie is een reageerbuisje (water afgesloten met laagje watjes, gekoppeld aan het slangetje middels een koppelstuk. Het slangetje gaat richting een kleine arena.
WhatsApp Image 2020-11-06 at 19.31.43.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: Koppelstuk gevuld met zand

Bericht door emier »

lekker laten zitten, ze vinden de opening dan te groot en dichten het af. hartstikke normaal
TheBannedBeast
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 november 2020

Re: Koppelstuk gevuld met zand

Bericht door TheBannedBeast »

dankjewel
Plaats reactie