Idee met kunststof reageerbuisjes

Vragen en info over voeding van mieren
Plaats reactie
msbox
Berichten: 37
Lid geworden op: 21 januari 2021

Idee met kunststof reageerbuisjes

Bericht door msbox »

Hoi

Ik was aan het bedenken hoe ik water en voeding kan geven als de kolonie nog in het reageerbuisje zit.
Een oplossing is om kunststof reageerbuisjes te kopen en afhankelijk van de rubber dopjes die je kunt kopen/maken er twee gaatjes in te boren.
In het watergedeelte om bij te vullen en een gaatje waardoor je evt voeding kunt toedienen.
Ik moet het zelf nog uit proberen maar het lijkt me heel handig.

Groet
Maarten
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: Idee met kunststof reageerbuisjes

Bericht door emier »

je kan beter gewoon een klein voedingsbakje aansluiten, het hervullen van het waterreservoir van een reageerbuisje is meer moeite dan winst, want je moet het reageerbuisje constant boven boven houden en de meeste watjes schimmelen sowieso al voor het water op is.
als je een kleine kolonie hebt maar geen zin hebt om een buitenwereldbakje aan te sluiten kun je ook gewoon een stukje bakpapier met honingdauw en een redrunnertje naar binnenschuiven ipv moeilijk reageerbuisjes aan te passen.
antheap verkoopt zulke '' bakpapiertjes'' ook alleen zijn die 3d geprint en kunnen die niet te ver het buisje in schuiven.die dingen heten Test tube feeder insert en zijn erg goedkoop en oneindig recyclebaar
Gebruikersavatar
MarijnMeijers
Lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 09 mei 2016
Gender:
Leeftijd: 23
Contacteer:

Re: Idee met kunststof reageerbuisjes

Bericht door MarijnMeijers »

msbox schreef: 29 jan 2021, 19:46 Hoi

Ik was aan het bedenken hoe ik water en voeding kan geven als de kolonie nog in het reageerbuisje zit.
Een oplossing is om kunststof reageerbuisjes te kopen en afhankelijk van de rubber dopjes die je kunt kopen/maken er twee gaatjes in te boren.
In het watergedeelte om bij te vullen en een gaatje waardoor je evt voeding kunt toedienen.
Ik moet het zelf nog uit proberen maar het lijkt me heel handig.

Groet
Maarten
Ik heb zelf hervulbare buisjes, dit werkt niet. Als je het buisje bijvult dan veranderd de waterdruk waardoor het watje het water niet meer kan tegenhouden en je de reageerbuis onderwater zet.
--------------------
Ik heb 20+ soorten

Youtube: https://www.youtube.com/estheticants
Website: https://www.estheticants.nl
Plaats reactie