Lasius flavus

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
Jelte
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 februari 2021

Lasius flavus

Bericht door Jelte »

Hallo alle mier leden,

Ik ben nieuw in deze hobby en heb al erg veel
Gekeken op het forum zelf heb ik een lasius flavus kolonie
Met 3 koninginnen en zo’n 20 werksters ik heb deze in een klein plastic terrarium nou staat hij op een kastje in de woonkamer waar regelmatig mensen langslopen ik heb hem al wel op een handdoek gezet maar wou toch ff checken of ik een andere plek moest vinden aangezien de trillingen ik wil natuurlijk niet dat ze gestresst raken ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Alvast bedankt

Groetjes jelte
emier
Lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 25 april 2018
Gender:
Leeftijd: 18

Re: Lasius flavus

Bericht door emier »

nee hoor, lasius flavus is sowieso niet erg sstresgevoelig
Gebruikersavatar
MarijnMeijers
Lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 09 mei 2016
Gender:
Leeftijd: 23
Contacteer:

Re: Lasius flavus

Bericht door MarijnMeijers »

emier schreef: 26 feb 2021, 23:39 nee hoor, lasius flavus is sowieso niet erg sstresgevoelig
Dan nog is het altijd beter om ze zo vibratievrij mogelijk te houden. Als je ze ergens anders kunt neerzetten op een plek waar niet veel aangezeten word bijvoorbeeld een nachtkastje of wandkast is dat altijd beter. Je kan ook viltjes onder de setup plaatsen dat zorgt al voor een stuk minder vibratie.
--------------------
Ik heb 20+ soorten

Youtube: https://www.youtube.com/estheticants
Website: https://www.estheticants.nl
Jelte
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 februari 2021

Re: Lasius flavus

Bericht door Jelte »

MarijnMeijers schreef: 27 feb 2021, 17:05
emier schreef: 26 feb 2021, 23:39 nee hoor, lasius flavus is sowieso niet erg sstresgevoelig
Dan nog is het altijd beter om ze zo vibratievrij mogelijk te houden. Als je ze ergens anders kunt neerzetten op een plek waar niet veel aangezeten word bijvoorbeeld een nachtkastje of wandkast is dat altijd beter. Je kan ook viltjes onder de setup plaatsen dat zorgt al voor een stuk minder vibratie.
Ik wil ze wel graag in de woonkamer hebben staan aangezien
Het daar een stuk warmer is naast de tv lijkt me geen goede optie en in de vensterbank ook niet door zon de trilling is wel minimaal maar soms is er een vriend op bezoek die loopt nog al hard over de vloer :D heb ze net uit winterrust dus wil ze gelijk wat warm hebben als het wat warmer word dan zet ik ze op mijn kamer ik weet niet of het veel uitmaakt maar ze zitten in een zandnest midden in de bak dus gestoord worden ze niet door kijken
Plaats reactie