Vraag beginner

Onderwerpen die niet behoren tot de categoriën hierboven
Plaats reactie
Joppe166
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 april 2021

Vraag beginner

Bericht door Joppe166 »

Hallo,
Ik heb een messor barbarus gekocht en die zit nu nog in zijn proefbuis in een bakje met verluchting maar mijn warmte mat is nog niet toegekomen mag ik dan met kersen pitten mijn nest opwarmen en de temperatuur in de gaten houden met een temperatuur en vochtigheids meter nu is het rond de 20-30 graden in het nest maar in mijn kamer is het maar 15-18 graden
Gebruikersavatar
Dataser
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 april 2021
Locatie: België (Oost-Vlaanderen)
Gender:

Re: Vraag beginner

Bericht door Dataser »

Ik denk wel dat je dat zoiets kan doen, maar ik zou iets tussen het kersenpitkussen en het reageerbuisje leggen, zoals een handdoek, watjes, moes. Anders denk ik dat het nest te warm zal worden. Leg je kersenpitkussen aan de voorkant van je reageerbuisje. Probeer het zo rustig mogelijk te doen om stress te voorkomen. Als de mieren er naartoe gaan zou ik het nog wat meer onderschuiven. Als de mieren aan de andere kant blijven, zou ik het wat verder van het buisje af leggen. Ik zou de temperatuur in het nest rond de 20-23 graden houden. Je kan ook voor minder dan een euro 2 warmtepadjes kopen in de Action. Dit lijkt me een veiligere optie, maar ik zou ook iets tussen het padje en het buisje leggen om te voorkomen de temperatuur te warm wordt in het buisje.
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
Cataglyphis iberica
Solenopsis geminata
Paratrechina longicornis
50q Pheidole megacephala
30q Monomorium subopacum
4q Plagiolepis schmitzii
Nylanderia jaegerskioeldi
Lasius grandis
Plaats reactie