Beleefdheid beheerders en mods tegenover (nieuwe) leden

Suggesties of meldingen van problemen
Gebruikersavatar
jeffrey432
Lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 06 juni 2009
Locatie: Emmen
Gender:
Leeftijd: 30

Beleefdheid beheerders en mods tegenover (nieuwe) leden

Bericht door jeffrey432 »

Ik vind het op deze forum de laatste tijd niet meer zo leuk.

Omdat de beheerders en mods teveel commanderen als een nieuweling een topic maakt als die al bestaat.
En dat ze dan zeggen ga eens zoeken..

Mods en beheerders horen vragen te beantwoorden als mensen problemen hebben (daarom bestaan er forums etc).
En dat zie ik dus niet hier en dat vind ik jammer want zo verliezen antforum veel leden.
Laatst gewijzigd door Floris op 11 sep 2009, 14:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Spelling
2x Lasius Niger
Gebruikersavatar
Daikan
Lid
Berichten: 392
Lid geworden op: 27 april 2009
Locatie: Breda
Gender:
Leeftijd: 32

Re: Beheerders en Mods commanderen teveel.

Bericht door Daikan »

Precies vind ik ook, dat is een van de redenen dat ik hier niet zo veel meer post.
Mods en beheerders horen vragen te beantwoorden als mensen problemen hebben (daarom bestaan er forums etc)
En dat zie ik dus niet hier en dat vind ik jammer want zo verliezen antforum veel leden.
Klopt ook helemaal ben ik het met eens, want wat is nou de moeite om even een vraag te beantwoorden. ;)
Laatst gewijzigd door McK op 30 aug 2009, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Spelling
alles wat gratis is aannemen..........je kan het altijd nog weg gooien
(Geslaagd voor examen 2009!)
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Beheerders en Mods commanderen teveel.

Bericht door Floris »

Beste mensen,
jeffrey432 schreef:Mods en beheerders horen vragen te beantwoorden als mensen problemen hebben ( daarom bestaan er forums etc )
Ik kan me heel goed voorstellen dat het erg handig is om elke vraag beantwoord te krijgen. Maar het idee dat dit zo hoort is onjuist.
De oprichters en moderatoren van dit forum stoppen een deel van hun tijd in dit forum omdat ze plezier beleven aan het houden van mieren als hobby en deze hobby graag willen verspreiden. Het forum is opgericht om goede informatie over deze hobby te verstrekken, niet om te babbelen over wat je maar wil (dat kan in de babbelbox).

De moderatoren stoppen tijd in dit forum omdat ze het leuk vinden om te doen. We willen een forum met heel veel kwalitatief goede informatie en interessante blogs maken. Antforum moet een kwaliteitsforum worden. Dit betekent dat we willen voorkomen dat er onjuiste informatie op het forum komt, en dat we willen voorkomen dat er irrelevante informatie op het forum komt. Berichten die niet met het onderwerp waarin ze staan thuishoren, of onderwerpen die niet op het forum thuishoren, maken de goede informatie moeilijker vindbaar en verlagen de kwaliteit van het forum.

Onze eerste taak is ervoor te zorgen dat de informatie op het forum goed is en voor iedereen toegankelijk is (dus goed te vinden). Moderatoren en beheerders zijn er om het forum in goede banen te leiden. Als we het idee hebben dat er berichten op het forum komen die niet bijdragen aan het doel van het forum, of dit zelfs tegenwerken, treden we daartegen op.

Als we goed bedoelde vragen van beginners niet beantwoorden, maar ze verwijzen naar de sticky's en de zoekfunctie, doen we dat niet omdat we het leuk vinden om onaardig te zijn. We doen dit om dubbele onderwerpen te voorkomen (dan staat informatie verspreid over onderwerpen, waardoor het lastiger te vinden wordt) en om gebruikers aan te leren dat ze zelfstandig de informatie op het forum kunnen vinden.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Gebruikersavatar
Phantom
Lid
Berichten: 2377
Lid geworden op: 23 augustus 2008
Locatie: Groesbeek, Gelderland
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: Beheerders en Mods commanderen teveel.

Bericht door Phantom »

Ik ben het hier ook (deels) mee eens. Er wordt vaak kortaf gereageerd. Ik begrijp dat men liever heeft dat er eerst wordt gezocht naar antwoorden, maar er moet ook gezegd dat de zoekfunctie van phpBB gewoon slecht is en dat mensen, die nieuw zijn in een hobby, vaak geen idee hebben hoe en wat ze moeten zoeken.

Het is niet veel moeite om een vraag te beantwoorden en iemand op gang te helpen. Grote kans dat iemand meer geïnteresseerd wordt in de hobby en uit zichzelf gaat zoeken. Na het beantwoorden kan er altijd nog gewezen worden op de zoekfunctie, de FAQs etc. Streng (lees: kortaf of geïrriteerd) een reactie plaatsen komt nou niet echt gastvrij over en werkt waarschijnlijk zelfs averechts.


Lang verhaal kort:
Het zou een grote meerwaarde geven aan dit forum als er wat beter werd omgegaan met verschillende leden. Ik begrijp dat sommige vragen veel voorkomen, maar dat is geen reden om mensen om hun onwetendheid te straffen. Zoals ene Gray ooit schreef: "Ignorance is bliss".


Edit, toevoeging:
Zo'n verwijzing naar de zoekfunctie is vast ook niet slecht bedoeld, maar het komt zelfs op mij onvriendelijk en kortaf over.
Gebruikersavatar
Imvarda
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 augustus 2009
Locatie: Qingdao, China
Gender:
Leeftijd: 38

Re: Beheerders en Mods commanderen teveel.

Bericht door Imvarda »

Ben hier net nieuw, algemene indruk: kan wel wat vriendelijker benaderd worden soms.

Sommige reacties die ze plaatsen kosten meer moeite dan een normaal antwoord te geven op de vraag.


Verder wel een nuttig forum hoor...algemene leeftijd ligt wel wat laag, misschien is dat een factor waar mee rekening gehouden moet worden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
McK
Lid
Berichten: 1357
Lid geworden op: 25 juli 2007
Locatie: Sint-Niklaas
Gender:
Leeftijd: 37
Contacteer:

Re: Beheerders en Mods commanderen teveel.

Bericht door McK »

Jullie zien het hier toch wel verkeerd, het is de job van de moderators om het forum in goede banen te leiden en er voor te zorgen dat het forum geen speeltuin wordt van mensen die over koetjes en kalfjes praten in onderwerpen waar het helemaal niet thuis hoort.

De reden dat we kortaf zijn is omdat dat de enige manier is die werkt, als we af en toe een oogje dichtknijpen gaan we toestanden creëren zoals op invertebrate-focus waar er op een bepaalde moment honderden topics bestonden met honderden keren dezelfde vragen - en wat is er met dat forum gebeurd?
Door een korte verwijzing te geven naar het topic waar alle uitleg staat, zorgen we voor een duidelijk overzicht van de meeste vragen en problemen en vermijden we ook die typische "mist" van overbodige topics.

Antforum is er op de eerste plaats om gratis informatie te verlenen aan mensen die interesse vertonen tegenover mieren, we zijn er zo goed in dat we momenteel de beste zijn in zijn soort.
Als je je wil amuseren en wil praten over vanalles en nog wat, er zijn duizenden fora online waar je dit kan.
We are always running for the thrill of it.
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Beheerders en Mods commanderen teveel.

Bericht door Floris »

Phantom schreef:Ik ben het hier ook (deels) mee eens. Er wordt vaak kortaf gereageerd. Ik begrijp dat men liever heeft dat er eerst wordt gezocht naar antwoorden, maar er moet ook gezegd dat de zoekfunctie van phpBB gewoon slecht is en dat mensen, die nieuw zijn in een hobby, vaak geen idee hebben hoe en wat ze moeten zoeken.
Zo'n verwijzing naar de zoekfunctie is vast ook niet slecht bedoeld, maar het komt zelfs op mij onvriendelijk en kortaf over.
Antforum, voorpagina -> Beginnersvragen en -informatie -> Beginnershandleiding tot het houden van mieren & FAQ's. Zo moeilijk is dat toch niet? De meeste beginners bedoelen hun vragen natuurlijk goed, en ze kennen de weg op het forum natuurlijk niet. Maar Antforum krijgt steeds meer nieuwe leden. Als elk nieuw lid dezelfde vraag stelt, en er verwacht wordt dat we elke keer hetzelfde antwoord geven (dat ook gemakkelijk in de beginnershandleiding of de FAQ te vinden is), is een verwijzing naar de beginnershandleiding en de zoekfunctie een logische reactie.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Beheerders en Mods commanderen teveel.

Bericht door Floris »

Imvarda schreef:Sommige reacties die ze plaatsen kosten meer moeite dan een normaal antwoord te geven op de vraag.
Daar heb je gelijk in. De verleiding om vragen altijd te beantwoorden is ook groot. Maar als we een vraag waarvan het antwoord makkelijk te vinden is beantwoorden, zullen er meer volgen. Als iemand in staat is zelf de informatie op het forum te vinden, hebben we deze nieuwe gebruiker uiteindelijk veel beter geholpen.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Gebruikersavatar
jeffrey432
Lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 06 juni 2009
Locatie: Emmen
Gender:
Leeftijd: 30

Re: Beheerders en Mods commanderen teveel.

Bericht door jeffrey432 »

Floris schreef:Antforum, voorpagina -> Beginnersvragen en -informatie -> Beginnershandleiding tot het houden van mieren & FAQ's. Zo moeilijk is dat toch niet?
En wat dacht je van leden wie niks afweten van forums..
Dan is het vrij moeilijk.

Ik blijf het waardeloos vinden.
2x Lasius Niger
Gebruikersavatar
Phantom
Lid
Berichten: 2377
Lid geworden op: 23 augustus 2008
Locatie: Groesbeek, Gelderland
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: Beheerders en Mods commanderen teveel.

Bericht door Phantom »

Floris schreef:[...][...]
Antforum, voorpagina -> Beginnersvragen en -informatie -> Beginnershandleiding tot het houden van mieren & FAQ's. Zo moeilijk is dat toch niet? De meeste beginners bedoelen hun vragen natuurlijk goed, en ze kennen de weg op het forum natuurlijk niet. Maar Antforum krijgt steeds meer nieuwe leden. Als elk nieuw lid dezelfde vraag stelt, en er verwacht wordt dat we elke keer hetzelfde antwoord geven (dat ook gemakkelijk in de beginnershandleiding of de FAQ te vinden is), is een verwijzing naar de beginnershandleiding en de zoekfunctie een logische reactie.
Nog nooit heb ik op een forum als eerste de stickies gelezen. Al zijn het de regels of plaatjes van mooie vrouwen, ik lees de titels niet eens. Waarom niet? Ik heb geen idee. Ze vallen net als ieder ander topic weinig op. Het voordeel dat ik had was dat ik iemand kende die al mieren als hobby hield, dat weerhield mij er van allerlei standaardvragen te stellen. Later ben ik pas de stickies, mededelingen en FAQs gaan lezen, omdat ik hier toch voor de algemene informatie zelf kwam.

Ook zoeken naar topics levert rare resultaten via de zoekfunctie. Ik zoek naar "buitenwereld", wat de meeste mensen al niet eens zo zullen noemen in eerste instantie, en ik verkrijg tig topicverwijzingen naar topics over alles behalve directe informatie over buitenwerelden. Dat is het gebrek van phpBB en z'n vreemd geconstrueerde zoekmachine, niet dat van jullie, maar begrijp er wel uit dat het lastig is voor mensen om de zoekmachine goed te gebruiken.
Dit probleem is ook het geval bij het bekijken van de FAQs, als ik wil weten wanneer ik mijn kolonie in Ytong mag zetten, dan ben ik lang aan het zoeken. Ik kan het wel vinden, omdat ik nu de trefwoorden wel ken waarop ik moet letten, maar stel eens voor dat je een beginner bent. Dan wordt het echt heel lastig.

Er kan op z'n minst een snelle verwijzing worden gemaakt naar het topic waar de informatie reeds in beschreven staat. Dat is altijd nog 1000x zo informatief als een verwijzing naar een zoekmachine of "lees maar eens een FAQ, daar staat dit ook in beschreven" oid.

McK schreef:Jullie zien het hier toch wel verkeerd, het is de job van de moderators om het forum in goede banen te leiden en er voor te zorgen dat het forum geen speeltuin wordt van mensen die over koetjes en kalfjes praten in onderwerpen waar het helemaal niet thuis hoort.
Ik begrijp dat dit ergerlijk kan zijn, zeker als je het forum netjes probeert te houden. Veel offtopic berichten kunnen wat mij betreft dan ook verwijderd worden, die hebben meestal niets meer dan een humoristische toevoeging. Maar zelfs dat is op z'n tijd nodig wil je dat het forum goed leesbaar wordt. Een speeltuin is dus een ander verhaal, maar er mag best eens wat door de vingers gekeken worden.
McK schreef:als we af en toe een oogje dichtknijpen gaan we toestanden creëren zoals op invertebrate-focus waar er op een bepaalde moment honderden topics bestonden met honderden keren dezelfde vragen - en wat is er met dat forum gebeurd?
Nu ken ik dat forum niet, maar ik heb geloof ik ergens gelezen dat dat forum down is? Dat is toch echt een drogreden (Reductio ad absurdum) dan... Wat er met dat forum gebeurd is, heeft niets te maken met wat er met dit forum gebeurt. Een database van 100 000 berichten en 100 actieve leden neemt ongeveer evenveel serverkracht in beslag als een forum van 10 000 berichten en 100 actieve leden. Alles draait om de hoeveelheid actieve leden en dat willen jullie, neem ik aan, juist vergroten. De hoeveelheid berichten hebben hier niets mee te maken. Het lijkt mij dan ook onterecht om te verwijzen naar invertebrate-focus.be, om bovengenoemde redenen.
Zeker belangrijk hier: Streng zijn is absoluut niet de enige wijze om mensen op hun "fouten" te wijzen. Als we dan nog gaan reageren, ik ken meer forums die teloor zijn gegaan door (overdreven) strenge moderators dan door een grotere mate van vrijheid. Ik spreek hierbij uit mijn eigen ervaring.
McK schreef:Door een korte verwijzing te geven naar het topic waar alle uitleg staat, zorgen we voor een duidelijk overzicht van de meeste vragen en problemen en vermijden we ook die typische "mist" van overbodige topics.
Er wordt lang niet altijd verwezen naar juiste topics en in veel gevallen waarbij dat wel wordt gedaan kan dat op een vriendelijkere manier. Een smiley hier en daar maakt iets niet veel moeite en komt het gelijk wat minder bot over.
McK schreef:Antforum is er op de eerste plaats om gratis informatie te verlenen aan mensen die interesse vertonen tegenover mieren, we zijn er zo goed in dat we momenteel de beste zijn in zijn soort.
Qua informatie is dit forum zeker de beste, al ben ik niet echt actief op andere mierenhoudforums (ik lees dergelijke forums soms door). Qua gastvrijheid is het een drama en, wederom, dat valt mij als actief lid zelfs op en schrikt mij soms zelfs af. Leden behouden is minstens net zo belangrijk als informatie behouden. Veel informatie wordt immers ook aangevoerd door de leden. Een reactie als "Als je je wil amuseren en wil praten over vanalles en nog wat, er zijn duizenden fora online waar je dit kan." lijkt mij dan ook niet heel erg gepast in deze discussie, je zou mensen op een idee kunnen brengen.
Gebruikersavatar
Daikan
Lid
Berichten: 392
Lid geworden op: 27 april 2009
Locatie: Breda
Gender:
Leeftijd: 32

Re: Beheerders en Mods commanderen teveel.

Bericht door Daikan »

Ik heb nog iets, de verklarende woordenlijst is veel te rommelig ik begreep (begreep ja nu wel) er niks van al die moeilijke woorden in zinnen die je dan weer moet opzoeken en zo uit je verhaal raakt, das is erg lastig voor een beginner.
alles wat gratis is aannemen..........je kan het altijd nog weg gooien
(Geslaagd voor examen 2009!)
Gebruikersavatar
McK
Lid
Berichten: 1357
Lid geworden op: 25 juli 2007
Locatie: Sint-Niklaas
Gender:
Leeftijd: 37
Contacteer:

Re: Beheerders en Mods commanderen teveel.

Bericht door McK »

Phantom schreef:Nu ken ik dat forum niet, maar ik heb geloof ik ergens gelezen dat dat forum down is? Dat is toch echt een drogreden (Reductio ad absurdum) dan... Wat er met dat forum gebeurd is, heeft niets te maken met wat er met dit forum gebeurt.
Dat forum is weg omdat het verscheurd werd door interne ruzies tussen te lakse moderators en te veel gebruikers die off-topic gingen, iets wat wij absoluut willen vermijden.
Phantom schreef:Er wordt lang niet altijd verwezen naar juiste topics en in veel gevallen waarbij dat wel wordt gedaan kan dat op een vriendelijkere manier. Een smiley hier en daar maakt iets niet veel moeite en komt het gelijk wat minder bot over.
Persoonlijk verwijs ik altijd naar de goeie onderwerpen en gebruik ik ook smileys, maar er mag natuurlijk niet overdreven worden - het is hier geen MSN.
Phantom schreef:Een reactie als "Als je je wil amuseren en wil praten over vanalles en nog wat, er zijn duizenden fora online waar je dit kan." lijkt mij dan ook niet heel erg gepast in deze discussie, je zou mensen op een idee kunnen brengen.
We verplichten de mensen niet om hier te blijven indien ze niet gelukkig zijn.
We are always running for the thrill of it.
Gebruikersavatar
Harm
Lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 21 juli 2007
Locatie: Rotterdam
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: Beheerders en Mods commanderen teveel.

Bericht door Harm »

Goed er zijn een aantal dingen van beide kanten waar ik het mee eens ben. Ik ben het echter niet eens met de bewering dat er te streng gemod wordt. Soms zijn er echt zaken die hier gewoon echt NIET thuis horen. Discussies over offeringen van mieren soorten, besprekingen over illegale software. Dat hoort hier gewoon echt niet thuis. Soms wordt er echter wel wat te streng gemod. Maar dit is omdat als je dat niet doet er overal rare gesprekken gevoerd gaan worden. Het modden gebeurt naar mijn mening goed maar soms op de verkeerde toon.

Dan de andere kant. Ik kan mij regelmatig mateloos storen aan de spelling, taalgebruik en algemeen gedrag van sommige users. Ik noem absoluut geen namen maar van sommige gebruikers vraag ik mij echt af waar hun verstand is. Compleet onzinnige toevoegingen op topics waar vragen al beantwoordt zijn, rare vragen, vreemde topics en compleet verkeerde informatie. De gemiddelde leeftijd op dit forum ligt erg laag, dat hoeft verder niets te betekenen maar taalgebruik en spelling is vooral in die categorie NIET oke. En als laatste wil ik nog toevoegen dat men meer na moet denken over je reply`s. Denk eerst even na of je reply wat toevoegt of niet.
mierendescundigen schreef:Ik denk dat het een Tetramorium Caespitum gyne is ;)
Waarom denk je dit ?
Dit is een van de vele voorbeelden waarvan ik denk, waarom...
Ik snap dat de redenatie vreemd is, maar zo`n vraag valt onder de categorie onzinnig, onvriendelijk en vooral onnodig!

Denk na voordat je post. Dat scheelt al 80% op het werk voor een mod.
When in doubt, C4
Gebruikersavatar
Phantom
Lid
Berichten: 2377
Lid geworden op: 23 augustus 2008
Locatie: Groesbeek, Gelderland
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: Beheerders en Mods commanderen teveel.

Bericht door Phantom »

McK schreef:[...]
Dat forum is weg omdat het verscheurd werd door interne ruzies tussen te lakse moderators en te veel gebruikers die off-topic gingen, iets wat wij absoluut willen vermijden.
Dat had ik zo snel niet begrepen. Maar ongeacht van dat, zoals ik al zei mogen offtopic berichten best verwijderd worden en ik verwijt de moderatoren op dit forum absoluut niet laksheid. Een admin/hoofdmoderator is er trouwens voor om de moderatoren in goede lijnen te duwen, als een team niet werkt hoort zo'n persoon dat op te merken. Ik ben niet van mening dat jullie team slecht in elkaar zit, integendeel zelfs, jullie komen goed overeen en lijken goed georganiseerd te zijn. Dat staat dan ook volledig buiten kijf.
Harm schreef:Denk na voordat je post. Dat scheelt al 80% op het werk voor een mod.
Daar (het in goede richting duwen van een onderwerp) horen de mods er ook voor te zijn natuurlijk, mensen denken in zo'n geval goed te doen (tenzij het gaat om een spammer die zich graag veel op het forum laat zien). Een moderator moet er dan op kunnen wijzen dat een bericht weinig toevoegd of onjuist beredeneerd is. Ik vind het dan ook heel erg goed dat de meeste berichten worden aangepast naar spelling, dat is echt goed en kom je haast nergens tegen.
Gebruikersavatar
Harm
Lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 21 juli 2007
Locatie: Rotterdam
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: Beheerders en Mods commanderen teveel.

Bericht door Harm »

Ik zei het net reeds tegen McK.

80% van de kennis ligt bij 10% van de gebruikers. Dat is niet erg. Maar betekend wel dat de mod`s 90% van de gebruikers intensief moet benaderen. En doordat 90% best wel veel is, is het gevolg dat dat niet zo uitgebreidt gebeurt als dat het zou kunnen.
When in doubt, C4
Gebruikersavatar
jeffrey432
Lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 06 juni 2009
Locatie: Emmen
Gender:
Leeftijd: 30

Re: Beheerders en Mods commanderen teveel.

Bericht door jeffrey432 »

Harm schreef:Dan de andere kant. Ik kan mij regelmatig mateloos storen aan de spelling
Ik vindt dit een vrij harde zin voor mensen met dyslexie
Harm schreef:Denk na voordat je post.
Of niet harm?
2x Lasius Niger
Gebruikersavatar
Phantom
Lid
Berichten: 2377
Lid geworden op: 23 augustus 2008
Locatie: Groesbeek, Gelderland
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: Beheerders en Mods commanderen teveel.

Bericht door Phantom »

jeffrey432 schreef:
Harm schreef:Dan de andere kant. Ik kan mij regelmatig mateloos storen aan de spelling
Ik vindt dit een vrij harde zin voor mensen met dyslexie
Dat valt wel mee, besteed 5 minuten extra aandacht aan je berichten en ze zien er al stukken beter uit. Of iemand dyslexie heeft of niet maakt niet veel uit of z'n berichten goed onderhouden zijn. Nu moet ik wel bekennen dat ik lang niet altijd even goed op mijn spelling let, maar het is op z'n minst beter dan wat verschillende niet-genoemde personen op het forum neerzetten.
Het missen van hoofdletters, interpunctie en grammaticaregels heeft alles ermee te maken dat mensen vooral liever lui zijn dan moe, terwijl goede geschreven berichten misschien wel 10 keer duidelijker kunnen zijn. Vandaar kudos voor het vertalen van verschillende cryptische berichten op dit forum.. Ik kan er soms niets van maken, en dan spreek ik toch wel vier talen :mrgreen:
Gebruikersavatar
jeffrey432
Lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 06 juni 2009
Locatie: Emmen
Gender:
Leeftijd: 30

Re: Beheerders en Mods commanderen teveel.

Bericht door jeffrey432 »

Noujah lui ben ik niet om met komma's te typen.

Ik kan het gewoon niet.
2x Lasius Niger
Gebruikersavatar
Daikan
Lid
Berichten: 392
Lid geworden op: 27 april 2009
Locatie: Breda
Gender:
Leeftijd: 32

Re: Beheerders en Mods commanderen teveel.

Bericht door Daikan »

jeffrey432 schreef:Noujah lui ben ik niet om met komma's te typen.

Ik kan het gewoon niet.
Heb ik ook vaak last van, ik weet ook niet waar punten komma`s moeten gewoon omdat ik dat nooit (ik zat op speciaal onderwijs omdat ik dyscalculie heb) geleerd heb en dat is met alle leestekens.
alles wat gratis is aannemen..........je kan het altijd nog weg gooien
(Geslaagd voor examen 2009!)
Gebruikersavatar
Phantom
Lid
Berichten: 2377
Lid geworden op: 23 augustus 2008
Locatie: Groesbeek, Gelderland
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: Beheerders en Mods commanderen teveel.

Bericht door Phantom »

jeffrey432 schreef:Noujah lui ben ik niet om met komma's te typen.

Ik kan het gewoon niet.
Offtopic: Lees de zin hardop en vraag je af waar de pauzes zitten, dat komt vaak goed overeen. Is het een zinsdeel, dan komt er een komma. Is het een andere zin, dan komt er een punt.
Het is natuurlijk niet altijd laksheid, maar het is in veel gevallen wel zo. Ik wil je hiermee niet persoonlijk aanvallen, er zijn echter genoeg mensen op het internet die zich best aangevallen mogen voelen.


Edit:
Offtopic: Hee, offtopic tags :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Phantom op 31 aug 2009, 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Harm
Lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 21 juli 2007
Locatie: Rotterdam
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: Beheerders en Mods commanderen teveel.

Bericht door Harm »

En nouja schrijven zoals het hoort ook niet. Wat is nu de moeite? Dat heeft ten eerste geen donder met spelling te maken! Dat is simpelweg laksheid om correct te spellen! En jij kan mij van alles wijsmaken, maar jij bent volgens mij niet dyslextisch. En al was je het, dan weet je dat en moet je naar mijn mening dubbel zo goed naar je spelling kijken. En als je het echt zeker wilt weten, dan installeer je een correctie plugin. Probleem opgelost! Ik ken genoeg mensen die ondanks de dyslexie correct een forum kunnen benaderen. Nee jongen, op die manier maak jij mij de pis niet lauw.
When in doubt, C4
Gebruikersavatar
jeffrey432
Lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 06 juni 2009
Locatie: Emmen
Gender:
Leeftijd: 30

Re: Beheerders en Mods commanderen teveel.

Bericht door jeffrey432 »

Nou maar jij maakt andere pis wel lauw
want je kraakt nu gewoon mensen af.
2x Lasius Niger
Gebruikersavatar
Phantom
Lid
Berichten: 2377
Lid geworden op: 23 augustus 2008
Locatie: Groesbeek, Gelderland
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: Beheerders en Mods commanderen teveel.

Bericht door Phantom »

Ok... Dit is offtopic en lijkt mij niet nodig. Laten we het vriendelijk houden om dit forum te helpen en niet om elkaar af te kraken. ;)
Gebruikersavatar
Daikan
Lid
Berichten: 392
Lid geworden op: 27 april 2009
Locatie: Breda
Gender:
Leeftijd: 32

Re: Beheerders en Mods commanderen teveel.

Bericht door Daikan »

Laten we een beetje rustig blijven, en weer ontopic gaan ja?
alles wat gratis is aannemen..........je kan het altijd nog weg gooien
(Geslaagd voor examen 2009!)
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Beheerders en Mods commanderen teveel.

Bericht door Floris »

Phantom schreef:
McK schreef:als we af en toe een oogje dichtknijpen gaan we toestanden creëren zoals op invertebrate-focus waar er op een bepaalde moment honderden topics bestonden met honderden keren dezelfde vragen - en wat is er met dat forum gebeurd?
Nu ken ik dat forum niet, maar ik heb geloof ik ergens gelezen dat dat forum down is?
McK refereert niet voor niets naar invertebrate-focus. Dat forum is niet teloor gegaan door technische problemen...
We willen op Antforum niet een zo groot mogelijk aantal leden ten koste van alles.
Op elk forum moet een balans gezocht worden tussen kwaliteit (strenge moderators, zoals jij dat noemt) en vrijheid (zoals er op invertebrate-focus teveel was). Antforum is erop gericht een kwalitatief goed forum te zijn, niet een forum dat zoveel mogelijk mensen van dienst wil zijn met gemakkelijke antwoorden.
Nogmaals, de beheerders en moderatoren steken een hoop tijd in dit forum. Hiervoor mag van gebruikers (ook nieuwe) best verwacht worden dat ze zelf ook tijd nemen om de beschikbare informatie te vinden.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Gebruikersavatar
Daikan
Lid
Berichten: 392
Lid geworden op: 27 april 2009
Locatie: Breda
Gender:
Leeftijd: 32

Re: Beheerders en Mods commanderen teveel.

Bericht door Daikan »

Hiervoor mag van gebruikers (ook nieuwe) best verwacht worden dat ze zelf ook tijd nemen om de beschikbare informatie te vinden.
Maar als ze dat niet doen (vooral de nieuwe) zou je ze best kunnen helpen met gewoon antwoorden. ;)
alles wat gratis is aannemen..........je kan het altijd nog weg gooien
(Geslaagd voor examen 2009!)
Gebruikersavatar
Harm
Lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 21 juli 2007
Locatie: Rotterdam
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: Beheerders en Mods commanderen teveel.

Bericht door Harm »

jeffrey432 schreef:Nou maar jij maakt andere pis wel lauw
want je kraakt nu gewoon mensen af.
Goed, excuses bij deze. Ik ging wat ver. Als je daadwerkelijk dyslexie hebt, is dat heel erg. Ik heb jarenlang met iemand gewoon die zeer zwaar dyslextisch was. Dyslexie is niet iets waar je je achter moet verschuilen. Je hebt werkelijk waar geen idee hoe een zware handicap dat is! Ik ging wat ver oké. Het punt is en blijft dat spelling op dit moment gewoon niet in orde is. Daaruit volgt dat de mods er werk in moeten steken. Ga voor de grap eens tellen hoeveel correcties er op spelling gemaakt worden. Dat zijn er 100-en. Al die tijd die de mods daarin steken zou zoveel mooier besteedt kunnen worden! En dan kunnen er gewoon normale uitgebreidde antwoorden op vragen gegeven worden! Het is een spel van 2 kanten! Als jullie willen dat de mods normaler reageren, geef ze dan ook de kans en neem ze het nakijk werk uit handen!
When in doubt, C4
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Beheerders en Mods commanderen teveel.

Bericht door Floris »

Als je dyslexies bent, betekent het dat je extra tijd moet nemen om te zorgen dat het taalgebruik in je bericht goed is. Als er in een lang stuk tekst een paar taalfouten staan, doen we daar niet moeilijk over.
Er zijn veel berichten waarin niet eens hoofdletters en punten staan. Je maakt mij niet wijs, hoe dyslexies je ook bent, je niet in staat bent om elke zin te beginnen met een hoofdletter en af te sluiten met een punt. Dat je niet precies weet waar in het Nederlands komma's in zinnen horen te staan, is geen probleem.
Het is duidelijk geworden dat sommige gebruikers op dit forum zich niet willen inspannen om hun berichten behoorlijk te verzorgen. Van zo'n instelling zijn we hier niet gediend.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Beheerders en Mods commanderen teveel.

Bericht door Floris »

Daikan schreef:
Hiervoor mag van gebruikers (ook nieuwe) best verwacht worden dat ze zelf ook tijd nemen om de beschikbare informatie te vinden.
Maar als ze dat niet doen (vooral de nieuwe) zou je ze best kunnen helpen met gewoon antwoorden. ;)
Nee! Ten eerste wordt de informatie op het forum daardoor verspreid en onoverzichtelijk. Ten tweede zouden we daarmee in de hand werken dat er de volgende keer weer een vraag wordt gesteld die al ergens op het forum beantwoord is.
Het is vaak erg verleidelijk iemand vriendelijk te helpen, maar op termijn komt het het forum niet ten goede.

Ik ga nu slapen, laten jullie vanacht het forum een beetje heel? :)
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Gebruikersavatar
Daikan
Lid
Berichten: 392
Lid geworden op: 27 april 2009
Locatie: Breda
Gender:
Leeftijd: 32

Re: Beheerders en Mods commanderen teveel.

Bericht door Daikan »

Floris schreef:
Daikan schreef:
Hiervoor mag van gebruikers (ook nieuwe) best verwacht worden dat ze zelf ook tijd nemen om de beschikbare informatie te vinden.
Maar als ze dat niet doen (vooral de nieuwe) zou je ze best kunnen helpen met gewoon antwoorden. ;)
Nee! Ten eerste wordt de informatie op het forum daardoor verspreid en onoverzichtelijk. Ten tweede zouden we daarmee in de hand werken dat er de volgende keer weer een vraag wordt gesteld die al ergens op het forum beantwoord is.
Het is vaak erg verleidelijk iemand vriendelijk te helpen, maar op termijn komt het het forum niet ten goede.

Ik ga nu slapen, laten jullie vanacht het forum een beetje heel? :)
Nou rustig maar hoor een gewone nee is ook goed hoor ;) (geen antwoord a.u.b. anders gaan we dadelijk weer offtopic)
alles wat gratis is aannemen..........je kan het altijd nog weg gooien
(Geslaagd voor examen 2009!)
Gesloten