Lasius Niger 3x

Alle Lasius kolonies van de leden
Plaats reactie
Hundescheit
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 juli 2021
Locatie: Woerden
Gender:
Leeftijd: 34

Lasius Niger 3x

Bericht door Hundescheit »

134D7026-5C17-435C-99FC-77A90795D4FE.jpeg
Mijn eerste vangst!

Woe 4/8/2021
Wachtend op een zak vette bek bij de plaatselijke snackbar vloog er ineens iets in mijn nek. In eerste instantie wilde ik het wegmeppen, maar bedacht me ineens dat het gezien de weersomstandigheden wel eens een landende koningin kon zijn dus ik maakte een langzame armbeweging. Het beestje viel zachtjes op de grond en wat zie ik tot mijn stomme verbazing: Queen 1. Zonder reageerbuis of potje zat ik daar midden op het plein, kijkend naar haar hoe zij haar vleugels probeerde af te werpen. BINGO!

Ik ren naar binnen bij de snackbar om een leeg saus potje met deksel te halen. De vrouw achter de kassa kijkt me aan alsof ik van de Jostiband ben, maar geeft me gelukkig snel het potje. Ik ren weer naar buiten waarnaar ik na 2 minuten stuntelen Queen 1 binnen heb, YES!

Vervolgens kijk ik om me heen op het centrale pleintje en ik zie ineens nummer 2 en 3 (zonder vleugels) een aantal meter van mij vandaag over de klinkers struinen. HATSEFLATSE!

Zo blij als een kind sta ik daar uiteindelijk met mn saus potje in m’n handen nog te wachten op m’n patat met snacks voor de kids.

De patat en snacks waren inmiddels klaar en de mevrouw van de snackbar kwam mijn bestelling netjes buiten afleveren waarop ze toch maar vroeg wat ik nu eigenlijk aan het doen was.

Ik vertelde haar dat het een nieuwe hobby van mij betreft waar ik vrij enthousiast over kon vertellen. Zij had ook een mooie hobby: Japanse Esdoorns ;)

Thuis de buisjes gevuld en nu even met rust laten!

Ik houd jullie op de hoogte over de voortgang!

Gr, Justin
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
AntOnline94
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 juli 2021
Gender:

Re: Lasius Niger 3x

Bericht door AntOnline94 »

Haha geweldig! Ze zijn dr altijd als je niet voorbereidt bent! Mooi verhaal en ik wacht op de volgende update, mijn eerste eitjes van m'n caespitum zijn gister uitgekomen! Gr j-k
Plaats reactie