Polyrhachis cyaniventris

Eigen foto- en videobijdragen over mieren
Gebruikersavatar
Aljosha
Lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 28 januari 2015
Gender:
Leeftijd: 24

Polyrhachis cyaniventris

Bericht door Aljosha »

Hey allemaal
Vandaag heb ik blij te melden dat ik een Polyrhachis cyaniventris kolonie levend en wel ontvangen heb. Deze soort is veel te mooi om niet met jullie te delen, daarom dat ik een aantal foto’s gemaakt heb en deze hier op het forum plaats. Polyrhachis cyaniventris is een Polyrhachis soort uit de Filipijnen, er is enorm weinig bekend over deze soort, en zo goed als geen video’s over te vinden (enkel 1 video van Antscanada die waarschijnlijk een deel van jullie gezien heeft), het enige wat ik van de soort weet is dat ze in bamboe leven en kolonies een grootte van rond de ~100w bedragen. Deze soort is vooral speciaal vanwege de felle blauwe kleur die ze hebben, ze zijn ook een beetje groter en robuuster dan Polyrhachis dives. Het contrast tussen al het groene van jungles gecombineerd met het blauwe van deze soort maakt ze echte parels om naar te kijken.
Voor het ogenblik bedraagt deze kolonie een gyne en een 25 tal werksters maar voor het ogenblik geen broed. Nadat ik de reageerbuis open deed liepen alle werksters en zelfs de gyne een 1-2uur door de buitenwereld waarna ze uiteindelijk in een stuk bamboe zijn gaan nesten, daarna stopte alle activiteit buiten het nest en zitten ze nu nog steeds in het stuk bamboe, wat ik tot nu toe merk is dat ze niet heel erg grote fan zijn van hitte, wat je niet zou verwachten van een soort die in jungles leeft.

Hieronder de foto’s van vandaag:
AA595E88-BF27-479A-91BB-B2EEE4A0F137.jpeg
32FC10DF-A8F2-4AF4-9953-4F4D58EB7C70.jpeg
1779A3DC-A4C1-4DD1-95CA-80F9E920CE82.jpeg
Onderaan de gyne, bovenaan een werkster.
1E702B5E-CED2-41E6-B6AF-06303801EAA8.jpeg
Gyne
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Paraponera clavata
Camponotus fulvopilosus
Myrmecocystus mimicus
Camponotus maculatus
Camponotus somalinus
Iridomyrmex purpureus
Plaats reactie