Koningin uit het nest

Vragen over problemen van mierenkolonies
Plaats reactie
Floor
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 januari 2022

Koningin uit het nest

Bericht door Floor »

Hallo iedereen :) ,
Ik heb sinds 2,5 jaar een lasius niger kolonie en ik loop tegen een paar problemen aan. Na de eerste actie na de winterrust zijn er twee mieren ontsnapt die succesvol zijn teruggeplaatst. Ik schrok me rot toen vlak daarna de koningin uit het buisje liep en een beetje rond sjokte samen met een paar verkenners. Ze is weer terug gegaan in haar nest, maar het is diezelfde dag nog eens en de volgende dag nog eens. Ik heb eten en vocht nog eens nagekeken, maar ze blijft dit maar doen. Ik heb nooit problemen gehad afgezien van dat ik het vreemd vond dat de kolonie nog nooit is verhuis naar het zand of ook maar de moeite heeft gedaan om een gang te graven. Ik bedacht met laatst dat het misschien kan zijn dat dit komt doordat het buisje in een zandverblijf ligt waar door een vorige, inmiddels overleden kolonie, in is gegraven (niet gewoond). Ik heb hier destijds niet over nagedacht toen ik het buisje met koningin hierin legde ook omdat de vorige kolonie snel is overleden en de nieuwe kolonie meerdere jaren daarna is gestart. Ik denk erover om een nieuw zandverblijf aan te sluiten, maar weet niet of dit voldoende is/werkt. Heeft iemand tips voor mij?
MijnheerMier
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 december 2020
Locatie: Winschoten

Re: Koningin uit het nest

Bericht door MijnheerMier »

Hoi... het forum is niet echt actief de """laatste tijd"""
Er zijn gebruikers groepen op Facebook, er is een Whatsapp groep. Misschien dat je daar wat eerder een goed antwoord krijgt😕
tuut-e-reTUUT 8-)
Floor
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 januari 2022

Re: Koningin uit het nest

Bericht door Floor »

Hey,
Bedankt voor de reactie. Ik zal daar eens even kijken.
MijnheerMier
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 december 2020
Locatie: Winschoten

Re: Koningin uit het nest

Bericht door MijnheerMier »

tuut-e-reTUUT 8-)
Plaats reactie