Reacties op 'snelstart'

Suggesties of meldingen van problemen
Plaats reactie

De snelstart

Peiling eindigde op 24 jan 2010, 14:47

is erg handig voor beginnende gebruikers.
6
55%
is erg handig voor alle gebruikers.
4
36%
is alleen handig voor beginners. Mij staat het alleen maar in de weg.
0
Geen stemmen
is overbodig, alle informatie is zo ook wel op het forum te vinden.
0
Geen stemmen
is erg bijzonder (geef je mening hieronder).
1
9%
 
Totaal aantal stemmen: 11
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Reacties op 'snelstart'

Bericht door Floris »

Er is op de voorpagina een kader bijgekomen met koppelingen naar een aantal belangrijke onderwerpen.
AntForum is benieuwd naar de mening van de gebruikers over deze 'snelstart'.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Gebruikersavatar
Unexisted
Lid
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 juli 2009
Leeftijd: 34

Re: Reacties op 'snelstart'

Bericht door Unexisted »

Erg bijzonder.

Naar mijn mening ontzettend handig voor beginnende mierenhouders. Een mogelijkheid om dit aan of uit te zetten naar gelang van de gebruiker lijkt mij ideaal.

Of misschien alleen te zien voor mensen die niet geregistreerd zijn als lid van het forum.
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Reacties op 'snelstart'

Bericht door Floris »

Unexisted schreef:Erg bijzonder.
Je hebt nog niet gestemd. Wijziging: dat had je al wel gedaan. :)
Naar mijn mening ontzettend handig voor beginnende mierenhouders. Een mogelijkheid om dit aan of uit te zetten naar gelang van de gebruiker lijkt mij ideaal.
Of misschien alleen te zien voor mensen die niet geregistreerd zijn als lid van het forum.
Dit laatste wordt overwogen. Zou het niet verwarrend kunnen zijn dat iemand die zich zojuist geregistreerd heeft, opeens de belangrijkste informatie voor nieuwe leden niet meer kan vinden?
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Gebruikersavatar
Unexisted
Lid
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 juli 2009
Leeftijd: 34

Re: Reacties op 'snelstart'

Bericht door Unexisted »

Het handigst lijkt me om in het configuratiescherm van de gebruiker een instelling in te bouwen of je de snelstart wilt zien of niet. Je zou dan kunnen instellen dat na het registreren de snelstart geactiveerd blijft. En dat je het handmatig uit kan zetten.

Of vraag aan de net nieuw geregistreerde gebruikers door middel van een popup scherm of hij de snelstart voor beginners wilt zien of niet wilt zien.

Anders misschien links of rechtsboven van het snelstart een knop om hem weg te halen. Dan kan de geregistreerde gebruiker beslissen dat op het moment dat hij genoeg weet, dat hij het scherm niet meer hoeft terug te zien.
Gebruikersavatar
XToF
Teamlid
Berichten: 2581
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Gent
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Reacties op 'snelstart'

Bericht door XToF »

Hehe, wat je voorstelt is inderdaad de ideale oplossing, maar vergt echt wel veel programmeerwerk. Om die reden zal dat er niet kunnen komen.

De optie om enkel gasten het snelstart-menu voor te schotelen is wel onmiddellijk uitvoerbaar.
Gebruikersavatar
jeffrey432
Lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 06 juni 2009
Locatie: Emmen
Gender:
Leeftijd: 30

Re: Reacties op 'snelstart'

Bericht door jeffrey432 »

Ik vind het handig voor alle gebruikers.
Als je snel iets wilt weten kan je gelijk daar op klikken.
2x Lasius Niger
Gebruikersavatar
Unexisted
Lid
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 juli 2009
Leeftijd: 34

Re: Reacties op 'snelstart'

Bericht door Unexisted »

Ik zou dan de optie kiezen om enkel gasten het snelstart-menu voor te schotelen.

Immers, alle vier de links wijzen naar het Beginnersvragen en -informatie sectie. Wellicht zou je onder de opsomming van de 4 verwijzingen bij het snelstart-menu er bij kunnen zetten dat het ook terug te vinden is in het Beginnersvragen en -informatie sectie?
Gebruikersavatar
mn
Lid
Berichten: 3089
Lid geworden op: 29 juli 2008
Locatie: Lint
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Reacties op 'snelstart'

Bericht door mn »

Naar mijn mening staat het niet in de weg, maar ik ga er waarschijnlijk ook geen gebruik van maken.
-Camponotus fulvopilosus
-Messor barbarus
-Pheidole pallidula
Plaats reactie