Camponotus singularis (UneXisted)

Alle Camponotus kolonies van de leden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Unexisted
Lid
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 juli 2009
Leeftijd: 34

Camponotus singularis (UneXisted)

Bericht door Unexisted »

Ik heb recentelijk een Camponotus singularis koningin ontvangen. De koningin is 20-22mm groot. De werksters kunnen 12-18mm groot worden. Ik heb helaas geen duidelijke video's of foto's kunnen maken. Om een impressie te krijgen van de koningin plaats ik toch maar de foto's en de video.

Afbeelding
Je kan hier misschien de gouden gaster een beetje zien. In het echt straalt de goude kleur er vanaf.



Vragen of opmerkingen graag in dit topic.

Edit:
Zo zouden ze er later uit moeten zien:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Unexisted
Lid
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 juli 2009
Leeftijd: 34

Re: Camponotus singularis (UneXisted)

Bericht door Unexisted »

Ik heb een betere video gemaakt. Ik ga nu deze koningin met rust laten. Ik heb altijd de neiging om ze maar fruitvliegen en honingdauwsurrogaat te blijven voederen. Maar dat moet eigenlijk niet nodig zijn.

Gebruikersavatar
Unexisted
Lid
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 juli 2009
Leeftijd: 34

Re: Camponotus singularis (UneXisted)

Bericht door Unexisted »

Op het moment spot ik drie eitjes. Ik houd deze koning bij 27 graden afgedekt in een reageerbuisje.

Ik heb nog eens wat rond gezocht en ik ben een uitermate handige site tegen gekomen voor aziatische soorten. Een database voor mieren uit Azië. Hierin staat echter wel dat Camponotus singularis 6,8 mm - 12,9 mm wordt. Een stuk kleiner dan wat mij is verteld. Dit maakt het wachten alleen maar spannender. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Unexisted
Lid
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 juli 2009
Leeftijd: 34

Re: Camponotus singularis (UneXisted)

Bericht door Unexisted »

Helaas is de koningin overleden. Over de reden kan ik niks vertellen. Ze was vrij lastig. Ze legde eitjes, maar uiteindelijk at ze die altijd zelf weer op. Een teken van onvruchtbaarheid. Binnenkort kan ik mogelijk aan kolonies komen. Hopelijk gaat het me dan beter af.
Plaats reactie