Cam met motion detection

Eigen foto- en videobijdragen over mieren
Plaats reactie
jeroenbeekman
Lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 27 mei 2010
Locatie: Omgeving Tiel
Gender:
Leeftijd: 31

Cam met motion detection

Bericht door jeroenbeekman »

Hallo,

Ik wist niet echt waar ik dit moest plaatsen. Hopelijk staat het hier goed.

Weet iemand een goede webcam met motion detection. Ik heb wat gelezen over Microsoft Lifecam maar ik weet niet of dat bij allemaal in de reeks werkt?
Ééntje die gevoelig genoeg is om mieren te spotten vanaf 15 CM en het dan filmt en er geen limiet op zit.
Bij bijvoorbeeld Logitech die ik nu heb zit er een limiet op van 99 seconden en de kwaliteit is ook slecht.

Groetjes,
Jeroen
Gebruikersavatar
Phantom
Lid
Berichten: 2377
Lid geworden op: 23 augustus 2008
Locatie: Groesbeek, Gelderland
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: Cam met motion detection

Bericht door Phantom »

Er zijn ook verschillende programma's op het internet te vinden die softwarematig (als dat niet in alle gevallen zo is) beweging ontdekken. De Lifecam is volgens mij vooral in trek vanwege z'n hoge resolutie en relatief goede macroopnamen.
jeroenbeekman
Lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 27 mei 2010
Locatie: Omgeving Tiel
Gender:
Leeftijd: 31

Re: Cam met motion detection

Bericht door jeroenbeekman »

Door die hoge resolutie neem ik aan dat hij ook de kleinste bewegingen ontdekt? Dat is wel handig in dit geval :D
Gebruikersavatar
Everio
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 14 april 2010
Locatie: Maastricht
Gender:
Leeftijd: 36

Re: Cam met motion detection

Bericht door Everio »

De Lifecam cinema is een erg goede camera!

Vooral in combinatie met het programma handyavi. Hier kan je een optie motiondetection kiezen en je kan met een schuifbalk van 0 tot 100 instellen hoe gevoelig hij moet zijn. Onbeperkte grote.

Let wel op dat de bestanden vaak zo groot zijn dat die te groot worden om in één keer op te slaan, maar dan krijg je bestanden zoals: opname1.avi + opname2.avi + opname3.avi

Echter ligt dit niet aan de webcam of software maar aan de capaciteiten van het wegschrijven van data. (Lees je maar eens in over dat onderwerp als je het wilt weten, heeft dus ook niks te maken met snelheid van jou pc.)
Plaats reactie