Mieren krijgen wesp niet kapot

Vragen en info over voeding van mieren
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lvet
Lid
Berichten: 935
Lid geworden op: 14 juni 2010
Locatie: Hengelo/Groningen
Gender:
Leeftijd: 34
Contacteer:

Mieren krijgen wesp niet kapot

Bericht door Lvet »

Al sinds gisternacht heb ik mijn L. niger een wesp aangeboden, die zich beschikbaar stelde op onze gang. Omdat deze kolonie ook een huisvlieg in stukjes wist te 'hakken', vond ik het niet nodig om de wesp open te snijden. Maar een heleboel mieren zijn al sinds gisternacht bezig met deze wesp en ze krijgen hem volgens mij niet kapot, ze trekken een beetje vergeefs aan de poten e.d. Kost dit mijn kolonie niet veel te veel energie? Ik kan de wesp niet meer weghalen, omdat ze deze in hun nest hebben gesleept.
ANTfinity.comLasius nigerMyrmica rubraPolyrhachis divesMessor barbarusPheidole pallidula Temnothorax nylanderi
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Mieren krijgen wesp niet kapot

Bericht door Floris »

Wespen zijn taai. In de natuur zal het ook gebeuren dat een kolonie een prooi vindt die ze niet open kan krijgen, ze zullen niet uitsterven omdat ze daar te lang mee bezig blijven. :)
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
Gebruikersavatar
Lvet
Lid
Berichten: 935
Lid geworden op: 14 juni 2010
Locatie: Hengelo/Groningen
Gender:
Leeftijd: 34
Contacteer:

Re: Mieren krijgen wesp niet kapot

Bericht door Lvet »

Okee gelukkig, want ze zijn er nog steeds mee bezig. Ze krijgen wel voldoende suikerwater om ze in hun energiebehoeften te voorzien.
ANTfinity.comLasius nigerMyrmica rubraPolyrhachis divesMessor barbarusPheidole pallidula Temnothorax nylanderi
Plaats reactie