Lasius niger (rodoko1)

Alle Lasius kolonies van de leden
Plaats reactie
rodoko1
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 augustus 2011
Gender:
Leeftijd: 34

Lasius niger (rodoko1)

Bericht door rodoko1 »

Hoi

Ik ben nieuw op het forum en ben ook een echte beginner :oops:
Ik heb ongeveer een maandje geleden een aantal gynes gevangen en allemaal in een apart buisje gestopt met een reservoir. 3 van de 4 kregen eitjes! Toen het poppen waren heb ik ze allemaal bij 1 gyne gedaan maar bij het over plaatsen zijn er een paar gesneuveld :( ... maar de gyne heeft ze netjes op gestapeld en bij elkaar gelegd dus ik neem aan dat ze ze heeft geaccepteerd? Ik heb er al een hele kleine buiten wereld aan vast gekoppeld. Ik kan niet wachten tot de poppen uitkomen. Ik heb het helemaal zelf gemaakt en niks gekocht of zo. Ik heb van een doorzichtig penomhulsel een buisje gemaakt van het reageerbuisje naar het buiten wereldje en van een kartonnetje van feyenoord een steun gemaakt voor het reageerbuisje. Het buitenwereldje is van een Haribo-bakje erg eenvoudig en ik heb er een bierdop in gedaan waar ik ze kan voeren. Weet iemand hoelang het ongeveer duurt voor de poppen uit komen?

Vragen en opmerkingen over mijn blog.

Hier nog een foto
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
rodoko1
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 augustus 2011
Gender:
Leeftijd: 34

Re: Lasius niger (rodoko1)

Bericht door rodoko1 »

ik heb vanochtend gekeken en er zijn niet veel veranderingen alleen dat de poppen nu aan de andere kant liggen. als het vanmiddag mooi weer is ga ik nog wat poppen zoeken in de tuin. of moet ik gewoon leren geduldig te zijn?? oooohhww ik kan niet wachten tot de eerste werksters er zijn :lol: ik heb alleen nog geen goed antie preventie ding. ik heb een deksel met een gat in het midden om eten te geven. en aan de onder kant van de deksel heb ik vasaline gesmeerd zou dit genoeg zijn?? ik heb voor dat ik hem had aangesloten een paar werkster uit de tuin gevangen en er in gestopt en die wisten na 2 dagen nog niet te ontsnappen en ze probeerde niet eens op het vasaline te lopen. nogmaaals ik kan niet wachten!!!!!! :? :shock: :o
rodoko1
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 augustus 2011
Gender:
Leeftijd: 34

Re: Lasius niger (rodoko1)

Bericht door rodoko1 »

ik ben net 10 minuten terug uit duitsland en ik rende meteen naar boven om te kijken of er al mieren waaren maar... hellaas nog steeds niet. ik zal weer wat posten als er mieren zijn. XD
rodoko1
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 augustus 2011
Gender:
Leeftijd: 34

Re: Lasius niger (rodoko1)

Bericht door rodoko1 »

ik ben van plan dit te kopen is dat verstandig??? ik wil namelijk een tweede kolonie er bij dan want ik ben er niet zeker van of deze kolonie het gaat overleven want het is allemaal zo primitief maar ik wil het wel proberen en ik krijg het van me moeder omdat die het ook interesant vind haha

ik kan het niet uploaden dus ik zeg het maar:

een kolonie met 10 tot 20 werkster
een kleine plastic bak van 18 bij 11 bij 12.5
een kleine ytong blok met afdek glas van 10 bij 20 bij 5
en een slang om ze met elkaar te verbinden.
rodoko1
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 augustus 2011
Gender:
Leeftijd: 34

Re: Lasius niger (rodoko1)

Bericht door rodoko1 »

ik heb net nog eens gekeken en er zit ook nog eens 8.50 verzendkosten bij en dat vind me moeder niet goed dus ik weet het nog niet zeker maar waar kan ik anders ytong halen of bestellen tegen een lagere verzend kosten??

het is inderdaad voor Lasius niger bedoeld
rodoko1
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 augustus 2011
Gender:
Leeftijd: 34

Re: Lasius niger (rodoko1)

Bericht door rodoko1 »

Nee! Ik kom net terug van vakantie en de gyne ligt daar .. op haar rug dood. Er is nog wel een werker, maar het lijkt alsof die maar 1 voelspriet heeft en dat is niet goed .. iemand een idee wat fout is gegaan? :cry:
Plaats reactie