Voorstellen

Voorstelling van de leden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jorden
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 september 2011
Locatie: Utrecht
Gender:
Leeftijd: 38

Voorstellen

Bericht door Jorden »

Hoi,

Ik heb al een paar keer goed hulp gekregen op dit forum bij mijn nieuwe hobby, maar ik had me nog niet voorgesteld. Dus bij deze!

Ik ben Jorden, 25 jaar, woon en werk in Utrecht. Ik ben afgelopen 1 juli getrouwd en tijdens de huwelijksreis in Portugal ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het wel leuk zou vinden een mierenkolonie te starten. Gelukkig vindt mijn vrouw het ook allemaal wel interessant ;)

Tijdens een bruidsvlucht in de zomer heb ik toen 4 Lasius Niger gyne's gevangen in mijn achtertuin, en ben op dit forum gaan lezen hoe ik het verder aan moest pakken. Ze zitten nu nog ik reageerbuisjes, maar op den duur heb ik het ambitieuze plan om de kolonie met een transparant glazen blok in de muur te verwerken. Hopelijk kan ik weer op jullie tips rekenen als ik dit plan tot uitvoering ga brengen, want het zal wel een stuk ingewikkelder zijn dan ik nu denk :)
Lasius Niger
Formica Fusca
Formica Sanguinea
Gebruikersavatar
ameiseman
Lid
Berichten: 765
Lid geworden op: 27 juli 2010
Locatie: Duiven, Gelderland
Gender:
Leeftijd: 26

Re: Voorstellen

Bericht door ameiseman »

Welkom!

Da's wel een leuk plan! Zal alleen moeilijk zijn om te realiseren...
Gebruikersavatar
Mika
Teamlid
Berichten: 4245
Lid geworden op: 28 juni 2007
Locatie: Semmerzake - Gavere
Gender:
Leeftijd: 46
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Mika »

Welkom op het forum!
Jorden schreef:Ze zitten nu nog ik reageerbuisjes, maar op den duur heb ik het ambitieuze plan om de kolonie met een transparant glazen blok in de muur te verwerken. Hopelijk kan ik weer op jullie tips rekenen als ik dit plan tot uitvoering ga brengen, want het zal wel een stuk ingewikkelder zijn dan ik nu denk :)
Dat is iets waar ik zelf al aan denk sinds mijn kindertijd. Het probleem is dat je natuurlijk nooit honderd procent controle hebt over wat er in het nest gebeurt. In mijn stoutste dromen heb ik een hele muur, die bestaat uit een holle glazen wand met erin een Atta-kolonie. Zoiets is niet onmogelijk, maar wel heel moeilijk te maken.
DUCKDUCKGO!
Gebruikersavatar
Jorden
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 september 2011
Locatie: Utrecht
Gender:
Leeftijd: 38

Re: Voorstellen

Bericht door Jorden »

Haha leuk om te lezen dat ik niet de enige ben met dat soort ideeen! Ik wil klein beginnen, door een glazen blok van 20 bij 20 cm te gebruiken als buitenwereld waar ik eten aanbied. Het nest zelf (ytong) verbind ik dan met een buisje. Maar als het zover is loop ik ongetwijfeld tegen een aantal praktische problemen op, dus dan post ik wel wat foto's op het forum en kunnen we kijken hoe dit gaat lukken!
Lasius Niger
Formica Fusca
Formica Sanguinea
Gebruikersavatar
mn
Lid
Berichten: 3089
Lid geworden op: 29 juli 2008
Locatie: Lint
Gender:
Leeftijd: 29

Re: Voorstellen

Bericht door mn »

Welkom!
-Camponotus fulvopilosus
-Messor barbarus
-Pheidole pallidula
Gebruikersavatar
Jorden
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 september 2011
Locatie: Utrecht
Gender:
Leeftijd: 38

Re: Voorstellen

Bericht door Jorden »

Dankje!
Lasius Niger
Formica Fusca
Formica Sanguinea
Plaats reactie