Camponotus Cruentatus (Chabenaque)

Alle Camponotus kolonies van de leden
chabenaque
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 mei 2011
Locatie: Roermond
Gender:
Leeftijd: 39

Camponotus Cruentatus (Chabenaque)

Bericht door chabenaque »

Dag allemaal,

Sinds 3 maanden ben ik de trotse eigenaar van een kleine kolonie Camponotus Cruentatus :) Had ze besteld op antsore en in minder dan een week kwamen ze binnen per post.

Toen ik ze ontving kreeg ik 1 koningin 4 werksters en een beetje broed. Het is mijn eerste kolonie en in het begin nog niks over het houden en verzorgen ervan.
Maar na een hoop vragen en hulp van jullie begon het te lopen. In het begint bood ik ze suikerwater en fruitvliegjes aan. Het suikerwater namen ze een en de fruitvliegjes lieten ze links liggen.
Na een maand wachten werd er geen vooruitgang geboekt en heb ik honingdauw voor ze gemaakt.
Dit namen ze aan en de ontwikkeling van de eitjes gaat voorruit :D Sinds de honingdauw 2 maanden geleden zijn er 4 werkster bijgekomen en vandaag is er een major bij!
Ik zet ze de hele dag op het warmte matje, maar eventuele insecten wat ik ze aanbied moeten ze niks van hebben. Ik weet niet hoe het zit als de kolonie groter is maar hoop natuurlijk wel dat ze straks ook insecten aannemen.

Ze zitten op het moment in een klein bakje, als ze straks met meer zijn laat ik ze verhuizen naar een groot aquarium wat ik heb omgebouwd tot formicarium.
Ik zal wat foto's plaatsen en zal jullie ook op de hoogte houden van de voorruitgang :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vragen en opmerkingen graag hier http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=31&t=4160
Plaats reactie