Artikelen waarderen.

Suggesties of meldingen van problemen
Plaats reactie
ANThousiasteling
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 januari 2012
Locatie: Hengelo
Gender:
Leeftijd: 52

Artikelen waarderen.

Bericht door ANThousiasteling »

Is het misschien een idee om artikelen van een 5 of 10 sterren waarderingssysteem te voorzien (bepaald door lezers of door forum leden of een combinatie van die 2 bijv. 50% lezers voorkeur en 50% forumleden voorkeur) die weergeven wat de toegevoegde waarde of de kwaliteit van een blog of artikel is. Is een lopende of stopgezette blog of vraag erg interessant vanwege de info en/of het beeldmateriaal dan moet zo'n artikel te onderscheiden zijn van de minder interessante en waardevolle artikelen. Nu worden artikelen gewaardeerd door het aantal hits, maar dat zegt meer over de leeftijd van een artikel (oudere artikelen zijn vaker aangeklikt en door hun hogere aantal kliks lokken ze ook nieuwe lezers waardoor het aantal kliks alleen maar toeneemt terwijl de waarde niet groot hoeft te zijn.

Mijn ervaring leert dat ik sneller klik op een artikel met veel hits omdat ik geen ander middel heb om goede artikelen te vinden binnen het grote aantal artikelen dat er is.

Gr. Kenneth

ps. zeer laag gewaardeerde artikelen kunnen op den duur als ze oud genoeg zijn verwijderd worden. Schoont lekker op binnen die duizenden vragen en korte berichtjes.
Messor barbarus 1x, febr.'12 1-3 duizend mieren.
Messor capitatus 1x, dec.'16 300 mieren.
Camponotus aethiops 1x, aug.'15 500 mieren.
Atta sexdens 1x, mrt. '17 35-210 duizend mieren
Gebruikersavatar
Phantom
Lid
Berichten: 2377
Lid geworden op: 23 augustus 2008
Locatie: Groesbeek, Gelderland
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: Artikelen waarderen.

Bericht door Phantom »

Stickies zijn per definitie belangrijk, maar meestal ook oud. Een systeem om handige of belangrijke topics op te merken kan op zichzelf handig zijn, maar heeft als nadeel dat het een bepaalde forumactiviteit vereist voordat zoiets succesvol kan zijn. Als een forum te groot wordt, raken minder gewaardeerde onderwerpen ongesneeuwd. Er is een vrij dunne lijn in effectiviteit, zeker als het gaat om vrij specifieke, mogelijk wetenschappelijke vragen. Wie bepaalt wanneer iets goed is? We hebben reeds een karmasysteem dat mensen beloont voor hun inzet.
ANThousiasteling
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 januari 2012
Locatie: Hengelo
Gender:
Leeftijd: 52

Re: Artikelen waarderen.

Bericht door ANThousiasteling »

Ik bedoelde niet de stickies, de grootte waarde daarvan zie ik echt wel. Het gaat mij meer om opgeworpen vragen of mooie en goed doorlopende blogs van leden, dat worden er nml. steeds meer en meer. In elk geval bedoel ik topics opgestart door niet teamleden waarvan de teamleden zeggen dat het een waardevolle blog of topic is. Niet iedere opgestarte topic van leden met redelijk wat karma punten is nml. automatisch even waardevol, goed of boeiend.
Messor barbarus 1x, febr.'12 1-3 duizend mieren.
Messor capitatus 1x, dec.'16 300 mieren.
Camponotus aethiops 1x, aug.'15 500 mieren.
Atta sexdens 1x, mrt. '17 35-210 duizend mieren
Plaats reactie