Niet actuele kolonielijst up to date maken.

Suggesties of meldingen van problemen
Plaats reactie
ANThousiasteling
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 januari 2012
Locatie: Hengelo
Gender:
Leeftijd: 52

Niet actuele kolonielijst up to date maken.

Bericht door ANThousiasteling »

Ik heb gezien dat midden 2010 er ook al een topic gewijd was aan de toen al niet actuele kolonielijst van leden. Aan het einde van de topic wordt niet besloten welke oplossing wordt uitgevoerd. Zover ik het weet is er dus niets veranderd. De lijst is dus ten eerste niet actueel qua soorten, niet actueel qua actieve leden (want sommige staan wel op de lijst maar zijn nooit online dus de vraag is of ze nog wel iets doen aan de hobby) en blijkbaar niet makkelijk actueel te houden als ik de commentaren in die topic mag geloven.

Toch is het wel bijster interessant om te weten welke soorten mieren actieve forum leden werkelijk op dit moment hebben zitten, per wanneer ze deze kolonie al hebben, hoe groot de kolonie nu ongeveer is, in welke setup deze kolonie zit en van welke datum de info is. Als het toegestaan is wil ik wel een voorzetje geven door gewoon een onderwerp te openen waar je in een bepaalde volgorde bepaalde info over je kolonies kwijt kan. Omdat ieder persoon die er iets heeft neergezet ook zelf een "wijzig" knop heeft kan hij of zij zelf deze lijst actueel houden.

Mochten de moderators het niet eens zijn met deze lijst of vinden dat deze op een andere plek moet komen te staan dan mogen ze mijn info gewoon verwijderen of verplaatsen en dan moeten we, in geval van verwijdering, maar eens kijken of we het op een andere manier kunnen regelen.

Het overzicht staat onder het "Blogs" helemaal onder aan de bladzijde. Je kunt de tekst uit mijn kopje zo kopiëren zodat de informatie en indeling bij iedereen hetzelfde is. Het gaat dus om kolonies die je dus nog hebt en niet die je hebt gehad. Gaat een kolonie dood dan deze graag verwijderen. Zo blijft alles lekker actueel.
Messor barbarus 1x, febr.'12 1-3 duizend mieren.
Messor capitatus 1x, dec.'16 300 mieren.
Camponotus aethiops 1x, aug.'15 500 mieren.
Atta sexdens 1x, mrt. '17 35-210 duizend mieren
Gebruikersavatar
mpower000
Lid
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 april 2009
Locatie: Antwerpen
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Niet actuele kolonielijst up to date maken.

Bericht door mpower000 »

Er is een topic "kolonielijst van leden" waar je de lijst kan aanvullen indien gewenst, en voor de rest zijn er velen die de soorten die ze houden in het onderschrift plaatsen (zoals bij mij). Dit kan je regelen in je gebruikerspaneel.
-Camponotus vagus
-Messor barbarus
-Myrmica rubra
ANThousiasteling
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 januari 2012
Locatie: Hengelo
Gender:
Leeftijd: 52

Re: Niet actuele kolonielijst up to date maken.

Bericht door ANThousiasteling »

Klopt maar deze lijst is volgens mij niet echt actueel (sommige leden die er op staan zijn nooit online dus wie weet zijn ze wel met de hobby gestopt, misschien staan er wel overleden soorten tussen en van velen kun je niet zien wanneer de info is geactualiseerd, dus misschien is de info wel erg verouderd) en daarnaast zou wat extra info over de kolonies ook niet misstaan en dat staat niet vermeld in het onderschrift. Check mijn nieuwe topic in Blogs en kijk wat je ervan vindt.
Laatst gewijzigd door ANThousiasteling op 02 apr 2012, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Messor barbarus 1x, febr.'12 1-3 duizend mieren.
Messor capitatus 1x, dec.'16 300 mieren.
Camponotus aethiops 1x, aug.'15 500 mieren.
Atta sexdens 1x, mrt. '17 35-210 duizend mieren
Gebruikersavatar
Phantom
Lid
Berichten: 2377
Lid geworden op: 23 augustus 2008
Locatie: Groesbeek, Gelderland
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: Niet actuele kolonielijst up to date maken.

Bericht door Phantom »

Als men de nieuwe inschrijfregels voor de kolonielijsten opvolgen, dan wordt de lijst snel genoeg up-to-date. Oudere invoer zal dan verwijderd worden. Momenteel wordt er nog niet erg veel gebruik gemaakt van deze nieuwe methode, waardoor het nog weinig zin heeft om er met de bezem doorheen te gaan.
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Niet actuele kolonielijst up to date maken.

Bericht door Floris »

Het beginnen van een lijst op een andere plaats biedt geen oplossing ten opzichte van het leegmaken van de huidige lijst en deze opnieuw invullen.
Zonder methode om verouderde informatie te verwijderen, zal elke nieuwe lijst ook vol raken met verouderde informatie.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
ANThousiasteling
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 januari 2012
Locatie: Hengelo
Gender:
Leeftijd: 52

Re: Niet actuele kolonielijst up to date maken.

Bericht door ANThousiasteling »

Beste teamleden bedankt voor jullie mening. Ik heb die nieuwe topic geplaatst omdat ik dit tegen kwam in jullie eigen topic.

Deze topic begint met het feit dat veel leden via een reactie in deze topic vermelden wat ze aan kolonies hebben zitten. De reactie is:
Re: Aantal kolonies per lid?
door Floris » Di 17 Aug 2010, 06:43
Als ik deze reacties zo zie, moeten we wat doen aan de kolonielijst. Er zal een hoop verouderde informatie in staan en hij is niet zo makkelijk toegankelijk.

Dan staat er:
Re: Aantal kolonies per lid?
door Floris » Di 17 Aug 2010, 15:36
Dat zou spammen zijn.
Er is een kolonielijst van leden, maar die is niet zichtbaar genoeg.

De oplossing wordt hier gegeven:
Re: Aantal kolonies per lid?
door Floris » Wo 18 Aug 2010, 06:46
Ik zou wel zoiets kunnen maken, maar neem daar de tijd niet voor. Sterker nog, ik heb al bergen andere plannen voor het forum, maar we komen er niet aan toe.
Als iemand een geschikte mod weet of wil schrijven, zijn we daar natuurlijk erg blij mee.

Voorlopig zullen we moeten zoeken naar een oplossing die nauwelijks programmeerwerk vereist.

En de eindconclusie waarmee de topic eindigt is:
Re: Aantal kolonies per lid?
door Dumdidum » Wo 18 Aug 2010, 11:39
Ik heb geen mod en ook geen simpele oplossing.

Maar wel een suggestie: een verzamelblog per lid.
Daarin kan ik dan per kolonie die ik heb aangeven wat de status is en eventueel mutaties. Als gebruiker in ieder geval een stuk simpeler dan telkens per kolonie naar de desbetreffende plek te klikken voor een aanpassing (voor mij de reden dat ik nu zeer beperkt blog). Tevens kan ik in mijn eigen verzamelblog technieken beschrijven die ik telkens toepas, zodat ik in andere topics ook weer makkelijk hiernaar kan verwijzen.

Als je de structuur per soort wilt aanhouden, zou dat kunnen via links in de persoonlijke blog.


De eindconclusie die ik op basis van de laatste commentaren trek is dat er geen oplossing is gevonden en er ook niets is gewijzigd aan de situatie die volgens teamleden en andere leden verre van optimaal is.
Is de oplossing niet gelegen in de topic zelf. Deze start nml. met vele leden die de een na de ander een overzicht geven van wat ze hebben zitten. De animo om er iets neer te zetten was er dus wel. Tevens zijn deze berichten voorzien van een datum en kunnen ze door de schrijver op ieder moment simpel herzien worden. Dit systeem lijkt mij zeer simpel en eenvoudig en vraagt geen programmeer werk. Is een geplaatst bericht te oud dan zou je zelfs nog een pb kunnen sturen met een verzoek voor een update. In de reeds aanwezige kolonielijst mis ik info zoals datum van plaatsing van de info, in welke setup het wordt gehouden, grote van de kolonie en de datum waarop de kolonie is gesticht. Als je alleen maar namen wilt vermelden dan is een onderschrift voldoende maar dat zegt zo weinig. Ik zag een topic die vroeg "wat is je grootste kolonie" maar die vraag resulteert in een opgave van slecht 1 kolonie. In mijn opzet kun je al je soorten kwijt die je op dit moment ook daadwerkelijk hebt zitten. Een goed voorbeeld doet goed volgen...dus teamleden meld wat je hebt zou ik zeggen. Kwaad kan het in elke geval niet, is het wel? 't is allemaal goedbedoeld hoor :D en invullen kost nagenoeg geen tijd. Gewoon kopiëren en plakken en invullen.
Messor barbarus 1x, febr.'12 1-3 duizend mieren.
Messor capitatus 1x, dec.'16 300 mieren.
Camponotus aethiops 1x, aug.'15 500 mieren.
Atta sexdens 1x, mrt. '17 35-210 duizend mieren
Gebruikersavatar
Phantom
Lid
Berichten: 2377
Lid geworden op: 23 augustus 2008
Locatie: Groesbeek, Gelderland
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: Niet actuele kolonielijst up to date maken.

Bericht door Phantom »

Afgelopen jaar heeft er een verandering plaatsgevonden tbv de inschrijving voor de kolonielijsten. Ik denk dat het heel erg onoverzichtelijk wordt als iedereen ook nog eens een verzamelblog gaat krijgen. Nu zit er nog een vorm van structuur in.
ANThousiasteling
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 januari 2012
Locatie: Hengelo
Gender:
Leeftijd: 52

Re: Niet actuele kolonielijst up to date maken.

Bericht door ANThousiasteling »

Oke goed, als jullie denken dat het beter is de reeds aanwezige constructie te behouden dan zal ik mij daar naar conformeren, geen enkel probleem :) . Ik denk wel dat de aangedragen oplossing simpeler en effectiever is, maar goed dat is niet aan mij om te bepalen. Het is niet mijn site en ik bepaal het beleid natuurlijk niet, daar hebben wij teamleden en moderators voor. Ik laat het even aan jullie om te bepalen of jullie mijn opgestarte topic over de aanwezige kolonies volledig verwijderen of er naast laten bestaan.

Met vriendelijke groeten, Kenneth
Messor barbarus 1x, febr.'12 1-3 duizend mieren.
Messor capitatus 1x, dec.'16 300 mieren.
Camponotus aethiops 1x, aug.'15 500 mieren.
Atta sexdens 1x, mrt. '17 35-210 duizend mieren
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Niet actuele kolonielijst up to date maken.

Bericht door Floris »

Het starten van blogs gebeurt veelvuldig en enthousiast. Het bijhouden gebeurt veel minder en het enthousiasme neemt doorgaans gestaag af.

Het is op dit forum begonnen met blogs. Ieder lid kan per kolonie een blog maken. Als dit blog niet wordt bijgehouden, is dat niet erg. Het subforum van Lasius spp. staat vol met zeer korte 'blogs', maar die staan niet in de weg.

Op verzoek van leden die graag wilde weten welke kolonies andere leden hebben en graag willen laten zien welke ze zelf hebben, is er een kolonielijst van leden gemaakt. Hierin is het wel onwenselijk dat er verouderde informatie staat: het maakt de lijst onduidelijk. Ik ben het met je eens dat het goed was geweest direct over het opschonen na te denken.
KM schreef:Maar wel een suggestie: een verzamelblog per lid.
Daarin kan ik dan per kolonie die ik heb aangeven wat de status is en eventueel mutaties. Als gebruiker in ieder geval een stuk simpeler dan telkens per kolonie naar de desbetreffende plek te klikken voor een aanpassing (voor mij de reden dat ik nu zeer beperkt blog). Tevens kan ik in mijn eigen verzamelblog technieken beschrijven die ik telkens toepas, zodat ik in andere topics ook weer makkelijk hiernaar kan verwijzen.
Als ik de door jou voorgestelde oplossing goed begrijp, ontstaat opnieuw een situatie waarin leden enthousiast een overzicht van hun kolonies kunnen aanmaken, zonder enige mechanisme om te zorgen dat dit actueel blijft en dat verouderde informatie verwijdert. Daarom lijkt me dit geen goed idee.

De kolonielijst van leden zou actueel gehouden kunnen worden, door bij elke invoer een datum te plaatsen en de informatie na een ongeveer een jaar te verwijderen. Leden individueel per PB benaderen kost teveel tijd. Een nadeel is dat ook informatie die nog actueel is, verwijderd zou worden en dat leden niet op de hoogte gesteld worden van de verwijdering van hun vermelding in de kolonielijst.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
ANThousiasteling
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 januari 2012
Locatie: Hengelo
Gender:
Leeftijd: 52

Re: Niet actuele kolonielijst up to date maken.

Bericht door ANThousiasteling »

Een misverstand is gauw ontstaan: Floris, je schreef dat ik de tekst in het gele blok in jou reactie had geschreven, maar dat is niet zo. Ik heb slechts een kopie gemaakt van het laatste commentaar dat geschreven was in een topic die hier over ging. De door mij gekopieerde tekst luid als volgt:
Re: Aantal kolonies per lid?
door Dumdidum » Wo 18 Aug 2010, 11:39
Ik heb geen mod en ook geen simpele oplossing.

Maar wel een suggestie: een verzamelblog per lid.
Daarin kan ik dan per kolonie die ik heb aangeven wat de status is en eventueel mutaties. Als gebruiker in ieder geval een stuk simpeler dan telkens per kolonie naar de desbetreffende plek te klikken voor een aanpassing (voor mij de reden dat ik nu zeer beperkt blog). Tevens kan ik in mijn eigen verzamelblog technieken beschrijven die ik telkens toepas, zodat ik in andere topics ook weer makkelijk hiernaar kan verwijzen.

Als je de structuur per soort wilt aanhouden, zou dat kunnen via links in de persoonlijke blog.
Ik geeft dus helemaal niet aan dat ik voor een verzamelblog ben, dat is een suggestie van Dumdidum. Ik heb dit gekopieerde stukje dus niet geschreven. Ik heb zelfs geen idee waar hij het over heeft :lol: en om die reden zou ik het al niet aandragen als oplossing.

Nee mijn suggestie was om hetzelfde te doen waar de topic uit augustus 2010 "aantal kolonies per lid" mee begint. Deze begint nml. met een flink aantal medehobbyisten die gewoon een reactie plaatsen waarbij ze in de reactie vermelden welke soorten ze hebben. Dus hetzelfde als wat ik heb gedaan met de topic "de kolonies die ik heb zijn:". Als iemand deze topic leest kan hij of zij zelf besluiten daar een reactie neer te zetten met dezelfde info als die ik heb vermeld. Het voordeel is dat in zo'n reactie veel meer info over de kolonie kan worden vermeld dan in de kolonielijst en het aanpassen van de gegevens door de schrijver ervan is kinderlijk eenvoudig. Omdat er ook nog eens een plaatsingsdatum wordt vermeld kun je als moderator snel genoeg zien welke berichten te oud worden en voor een update in aanmerking komen (bijv. na 1 jaar). Via een pb kan hierom worden verzocht.

Je kunt gaan wachten tot mensen deze topic zelf zien en in gaan vullen maar je kunt er ook voor kiezen alle personen die eens per week online zijn even via een PB te benaderen en vriendelijk te verzoeken of ze een reactie met gevraagde info over hun kolonies willen verstrekken. Dat is niet zoveel werk want op dit moment zijn er gemiddeld 33 verschillende personen per 24 uur online. Als je wil kan ik ze allemaal wel eenmalig een PB sturen. Het is natuurlijk niet te doen om alle 900 leden een pb te sturen. Is ook niet nodig want op dit moment zijn de meesten (toch al gauw zo'n 800) zelden tot nooit online op dit tijdstip van het jaar.

Info automatisch verwijderen zonder ernaar te kijken zou ik niet doen, want net zoals je al zelf concludeerde kan het zijn dat je toch actuele info verwijderd. Verzoek de persoon zelf via een korte pb om zijn info te actualiseren na bijv. 1 jaar. Doet ie dat niet na nog eens 3 maanden dan kun je altijd overgaan tot verwijdering van zijn/haar reactie in de topic nadat je dat even een paar weken voor de werkelijke verwijdering via een pb hebt gemeld. Als iemand dan nog niet reageert heeft die persoon misschien zelfs helemaal geen interesse meer in de site en/of hobby. En hoeveel mensen zullen deze topic nu verfraaien met een reactie over hun kolonies, misschien een stuk of 30 max? Die aantallen zijn makkelijk bij te houden door iedereen die die topic bezoekt een doorneemt. Moderators kunnen getipt worden over berichten die ouder zij dan 1 jaar. Moderators kunnen individuele reacties dan veel later alsnog verwijderen?
Messor barbarus 1x, febr.'12 1-3 duizend mieren.
Messor capitatus 1x, dec.'16 300 mieren.
Camponotus aethiops 1x, aug.'15 500 mieren.
Atta sexdens 1x, mrt. '17 35-210 duizend mieren
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Niet actuele kolonielijst up to date maken.

Bericht door Floris »

KM schreef:Nee mijn suggestie was om hetzelfde te doen waar de topic uit augustus 2010 "aantal kolonies per lid" mee begint.
Heb je daar een link naar? Da's handiger dan een omschrijving. :)
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
ANThousiasteling
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 januari 2012
Locatie: Hengelo
Gender:
Leeftijd: 52

Re: Niet actuele kolonielijst up to date maken.

Bericht door ANThousiasteling »

http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f= ... es+per+lid

De topic begint met een mededeling wat jij aan kolonies hebt zitten en voor je het weet melden zich meerdere medehobbyisten die melden welke kolonies ze hebben zitten. Naar aanleiding van deze info kom jij met de conclusie dat met deze info wat gedaan moet worden omdat de bestaande kolonie lijst verouderde info bevat. Toch was de opzet van die topic niet verkeerd maar juist zeer eenvoudig. Omdat er echter geen structuur zit in de informatie die verstrekt wordt door ieder lid vermeld ieder persoon weer iets anders terwijl juist bepaalde info die wel interessant is niet wordt vermeld. Kunnen jullie wat met mijn suggestie die ik gedaan heb op 4-4 23.48 uur?
Messor barbarus 1x, febr.'12 1-3 duizend mieren.
Messor capitatus 1x, dec.'16 300 mieren.
Camponotus aethiops 1x, aug.'15 500 mieren.
Atta sexdens 1x, mrt. '17 35-210 duizend mieren
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 42
Contacteer:

Re: Niet actuele kolonielijst up to date maken.

Bericht door Floris »

Het klinkt nogal arbeidsintensief. Er zijn dingen te doen op het forum die onze aandacht beter kunnen gebruiken. :)
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
ANThousiasteling
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 januari 2012
Locatie: Hengelo
Gender:
Leeftijd: 52

Re: Niet actuele kolonielijst up to date maken.

Bericht door ANThousiasteling »

Nee man, het is juist haast geen werk (volgens mij begrijpen we elkaar niet goed). Ik wil het wel voor je doen. Ik heb de aanzet al gedaan in deze topic http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=30&t=4354 . Als de teamleden nu ook op dezelfde wijze als ik heb gedaan in deze topic hun kolonies vermelden dan zal ik met jullie goedvinden een PB sturen naar iedereen die de aankomende week actief is op het forum met het verzoek jullie voorbeeld te volgen. We zien dan vanzelf wel wie er reageert. Degene die reageert hoeft alleen maar een reactie te plaatsen in deze topic en 1 regel van mijn opzetje te kopiëren en zijn eigen gegevens daarop in vullen. Jullie hebben er juist dan helemaal geen werk mee. Pas over 1 jaar kijken we welke info ververst moet worden, maar dan zijn we weer een jaar verder.
Messor barbarus 1x, febr.'12 1-3 duizend mieren.
Messor capitatus 1x, dec.'16 300 mieren.
Camponotus aethiops 1x, aug.'15 500 mieren.
Atta sexdens 1x, mrt. '17 35-210 duizend mieren
Gebruikersavatar
Phantom
Lid
Berichten: 2377
Lid geworden op: 23 augustus 2008
Locatie: Groesbeek, Gelderland
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: Niet actuele kolonielijst up to date maken.

Bericht door Phantom »

Dit is wel veel meer werk dan wat het huidige systeem is. Ten eerste moeten er al PBs gestuurd worden, dan moeten de reacties worden bekeken en al met al wordt de validiteit van de lijst niet beter dan de lijst die we nu hebben.
ANThousiasteling
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 januari 2012
Locatie: Hengelo
Gender:
Leeftijd: 52

Re: Niet actuele kolonielijst up to date maken.

Bericht door ANThousiasteling »

De PBs hoeven maar 1 keer verstuurd te worden. Dat wil ik wel doen als jullie dat toestaan. Het zijn er maar tussen de 25 en 35 stuks. Dan is het afwachten wie reageert en een reactie plaatst in de topic met de info in de volgorde zoals ik heb weergegeven. Vast niet iedereen zal reageren maar dat hoeft ook niet want we kunnen niemand dwingen er aan mee te doen. Degene die wel wil reageren plaatst een reactie in de topic met de gegevens van zijn kolonies. Mocht aan die info iets niet goed zijn dan hoef je alleen die persoon daarop te wijzen. Verder hoeft niemand iets te doen behalve degene die de reactie heeft geplaatst, die kan de reactie dan even aanpassen. Teamleden hebben hier in elk geval totaal geen werk mee.

Maar goed...nogmaals ik ben hier niet degene die het beleid bepaald, van mijn kant was het alleen maar een idee. Als jullie er geen gat in zien dan houden we het toch gewoon bij het huidige systeem :) Geen probleem voor mij hoor. Soms zijn er ideetjes, sommigen zijn goed, vele leiden tot niets, ach zo is het leven. We gaan vrolijk door. :P
Messor barbarus 1x, febr.'12 1-3 duizend mieren.
Messor capitatus 1x, dec.'16 300 mieren.
Camponotus aethiops 1x, aug.'15 500 mieren.
Atta sexdens 1x, mrt. '17 35-210 duizend mieren
Gebruikersavatar
Phantom
Lid
Berichten: 2377
Lid geworden op: 23 augustus 2008
Locatie: Groesbeek, Gelderland
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: Niet actuele kolonielijst up to date maken.

Bericht door Phantom »

Feedback en suggesties moedigen we ook zeker aan, wij zien ook niet alle problemen en hebben zeker niet alle ideeën van de wereld. Daarvoor dank, natuurlijk.
ANThousiasteling
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 januari 2012
Locatie: Hengelo
Gender:
Leeftijd: 52

Re: Niet actuele kolonielijst up to date maken.

Bericht door ANThousiasteling »

Graag gedaan. Veranderd mijn 1 na laatste opmerking nog iets aan jullie idee of laten we dit onderwerp nu gewoon voor wat het is? :)
Messor barbarus 1x, febr.'12 1-3 duizend mieren.
Messor capitatus 1x, dec.'16 300 mieren.
Camponotus aethiops 1x, aug.'15 500 mieren.
Atta sexdens 1x, mrt. '17 35-210 duizend mieren
Gebruikersavatar
beijerma
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 augustus 2010
Locatie: Haarlem, Nederland
Gender:
Leeftijd: 54

Re: Niet actuele kolonielijst up to date maken.

Bericht door beijerma »

Ik hoop dat jullie niet gaan spammen.

Mijn hobby is mieren houden en niet over mieren documenteren op een forum...

Ik vind het leuk om te lezen over mensen die iets kwijt willen of vragen hebben, maar ga alsjeblieft niet halen wat andere mensen uit zichzelf niet delen...
ANThousiasteling
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 januari 2012
Locatie: Hengelo
Gender:
Leeftijd: 52

Re: Niet actuele kolonielijst up to date maken.

Bericht door ANThousiasteling »

Spammen zal het niet zijn, we praten hier over 1 PB. Meer niet. En als iemand op die ene PB niet reageert was het niet mijn suggestie om dan nog een keer een PB te sturen. Ik ga ervan uit dat als iemand niet reageert op een PB er dus geen belangstelling is en dat mag ook, niets is verplicht. Ook zo'n kolonielijst niet.
Maar even voor de goede orde: vooralsnog is zelfs voor deze ene PB en verdere acties op de door mij opgestarte topic, nog geen toestemming gegeven dus wees niet bang, je mailbox gaat absoluut niet volstromen.

ps. volgens mij kunnen we eventueel zelfs zonder PB werken. Als iedereen nml. ziet dat ook de teamleden hun info op die topic invullen met hun kolonie info dan zullen anderen snel genoeg volgen. De PB is alleen maar een reminder. De praktijk laat vaak wel zien dat als mensen een specifiek verzoek krijgen ergens aan mee te werken ze eerder geneigd zijn er aan mee te werken dan als je het verzoek niet doet.
Messor barbarus 1x, febr.'12 1-3 duizend mieren.
Messor capitatus 1x, dec.'16 300 mieren.
Camponotus aethiops 1x, aug.'15 500 mieren.
Atta sexdens 1x, mrt. '17 35-210 duizend mieren
Gebruikersavatar
Phantom
Lid
Berichten: 2377
Lid geworden op: 23 augustus 2008
Locatie: Groesbeek, Gelderland
Gender:
Leeftijd: 35
Contacteer:

Re: Niet actuele kolonielijst up to date maken.

Bericht door Phantom »

KM schreef:Graag gedaan. Veranderd mijn 1 na laatste opmerking nog iets aan jullie idee of laten we dit onderwerp nu gewoon voor wat het is? :)
Zoals het nu is werkt het goed genoeg. Daar hebben we geen PB per lid voor nodig.
ANThousiasteling
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 januari 2012
Locatie: Hengelo
Gender:
Leeftijd: 52

Re: Niet actuele kolonielijst up to date maken.

Bericht door ANThousiasteling »

Oke, case closed.
Messor barbarus 1x, febr.'12 1-3 duizend mieren.
Messor capitatus 1x, dec.'16 300 mieren.
Camponotus aethiops 1x, aug.'15 500 mieren.
Atta sexdens 1x, mrt. '17 35-210 duizend mieren
Plaats reactie