Formicarium voor mijn acromyrmex octospinosus

Vragen en info over kunstmatige nesten
Plaats reactie
Mastadox
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 maart 2012
Gender:
Leeftijd: 42

Formicarium voor mijn acromyrmex octospinosus

Bericht door Mastadox »

Hello antlovers,

Ben druk druk druk met het bouwen van een formicarium voor de acromyrmex bladsnijmieren.
Misschien hebben enkele van jullie al eens een post van mij gezien in de probleem sectie van het forum.

De mieren heb ik overgenomen van mijn oom die er jaren voor gezorgd heeft maar dat door omstandigheden niet meer kan doen.
Ik ben na het verzorgen van de beesjes er verliefd op geworden en aan de slag gegaan om ze in mijn huiskamer een plekje te geven.

Ik ben al een eind onderweg, maar klaar is het nog niet.
Ik zal hier een aantal foto's gaan posten van het formicarium en later hopelijk ook van de verhuizing van de mieren naar hun nieuwe woonomgeving.

Op het moment zitten de mieren in een bak met aardig wat grond waardoor er van de schimmel weinig te zien is.
Dit is uiteraard wel jammer , maar natuurlijk kunnen ze zo hun klimaat zelf het beste regelen.
De buitenwereld bestaat op het moment nog uit een klein glazen terrarium dat enkel diende om te voeren, en afval dumpen ze niet in het andere bakje dat aangesloten zit..

Hoogste tijd voor vernieuwing.. en natuurlijk op een wijze waarop de mieren goed te zien zijn wanneer ze massaal aant snijden zijn en dit weer naar het nest brengen.
Aangezien dit huis slecht geisoleerd is en deze mieren van warme temperaturen houden heb ik besloten ze in de huiskamer te gaan houden.

Hier hoort natuurlijk een buis systeem bij dat nog enigsinds leuk moet ogen en een entertainmentwaarde heeft.

De binnenwereld bestaat tot dus ver uit 3 glazen bakken van verschillend formaat die ik in een kast zet zodat ze verduisterd kunnen worden.

De buitenwereld zal als uit een terrarium bestaan die op een plek in de huiskamer geplaatst wordt en met de binnenwereld verbonden zal worden met een buizensysteem van opgeteld ongeveer 8 meter.

Ik zal in de toekomst nog wat meer foto's gaan maken.

Hier vast de binnenwereld in de kast.

Afbeelding

Afbeelding

de verdiepingen zijn met elkaar verbonden via een buisje aan de buitenzijde van de kast:

Afbeelding

Updates komen nog.. al zal ik waarschijnlijk pas weer na het weekend tijd hebben.

groetjes Tom
Mastadox
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 maart 2012
Gender:
Leeftijd: 42

Re: Formicarium voor mijn Acromyrmex octospinosus

Bericht door Mastadox »

Afbeelding


There will be more.....
Mastadox
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 maart 2012
Gender:
Leeftijd: 42

Re: Formicarium voor mijn Acromyrmex octospinosus

Bericht door Mastadox »

Hier een kort filmpje..

Deze week de mieren verhuizen.. nog wat voorbereidingen te treffen. ik oog op woensdag.

Mastadox
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 maart 2012
Gender:
Leeftijd: 42

Re: Formicarium voor mijn Acromyrmex octospinosus

Bericht door Mastadox »

Ze zijn happy..zag wel een dode koningin maar deze had vleugels.. zal een nieuwe zijn.

snijden snijden snijden:
GvG
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 juli 2012
Locatie: Heemskerk (Noord-Holland)
Gender:
Leeftijd: 45

Re: Formicarium voor mijn Acromyrmex octospinosus

Bericht door GvG »

Geweldig!
Mastadox
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 04 maart 2012
Gender:
Leeftijd: 42

Re: Formicarium voor mijn Acromyrmex octospinosus

Bericht door Mastadox »

thanx :)
Plaats reactie