Meelwormen

Vragen en info over voeding van mieren
Plaats reactie
Tamarisk
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 december 2012
Gender:
Leeftijd: 29

Meelwormen

Bericht door Tamarisk »

Ondertussen zit ik met een overschot aan meelwormen en er beginnen al een heleboel te verpoppen. Nu dat mijn mieren er over een paar weken niets meer met kunnen doen wil ik de populatie reduceren. Dit doordat ik zelf de meelwormen wil opeten. Heb echter niet veel ervaring in de keuken en heb geen idee hoe ik ze moet bereiden. Iemand tips of iemand die het zelf al heeft uitgeprobeerd?

Ik ben ervan bewust dat dit offtopic is aangezien het niet meer over mieren gaat, ben zelf nog relatief nieuw op het forum dus u mag mij altijd de juiste plek aanwijzen.
Gebruikersavatar
Lvet
Lid
Berichten: 935
Lid geworden op: 14 juni 2010
Locatie: Hengelo/Groningen
Gender:
Leeftijd: 34
Contacteer:

Re: Meelwormen

Bericht door Lvet »

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat het lekkerste is om ze te frituren of in een flinke laag vet op te bakken, zodat ze niet meer slijmerig van binnen zijn. Op internet staan vast wel wat recepten.
Wat ik me echter afvraag is of het wel verstandig is om deze meelwormen te consumeren, gezien je ze waarschijnlijk niet in echt schone omstandigheden hebt gekweekt. Ik vraag me af of ze dan geen ziektekiemen bevatten, hoewel een groot gedeelte daarvan natuurlijk gedood zal worden bij het bakken op hoge temperaturen. Ik ben in ieder geval erg benieuwd en dit is iets wat ik ook altijd heb willen proberen, maar ik vertrouw de meelwormen dus niet. Ik heb wel het gevoel dat mijn angst ongegrond is. Wacht daarom nog even andere reacties af voordat je overstag gaat.

Overigens kun je de populatie ook in toom houden door de meelwormen in de koelkast te bewaren. Ze zullen dan ook niet meer zo snel verpoppen.
ANTfinity.comLasius nigerMyrmica rubraPolyrhachis divesMessor barbarusPheidole pallidula Temnothorax nylanderi
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779